سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

هرچند که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و ورود آن به کشور، منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است، اما فروش غیرمجاز آن به وفور در فضای مجازی دیده می‌شود.

دبیر فرهنگستان علوم پزشکی کشور خاطراتی شنیدنی از وضعیت پزشکی ایران در دوران پهلوی را روایت می‌کند.

در بخشنامه اخیر مربوط به رتبه‌بندی معلمان با تشریح گروه‌هایی که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند، نحوه اعتراض به رتبه‌ها اعلام شده است.

در زمان پهلوی سرانه پزشک به ازای جمعیت بسیار پایین بود و بخش عمده‌ای از همین آمار کم را نیز پزشکان خارجی تشکیل می‌دادند، اما جمهوری اسلامی ایران اکنون علاوه بر بی‌نیازی از پزشکان خارجی، رتبه اول تولید علم را در منطقه دارد.

برخی اخبار منتشر شده در خصوص اخذ تعهدات مختلف از زندانیانی که شامل عفو اخیر شده اند، غیر دقیق و غیر صحیح بوده و به هیچ وجه با واقعیت جاری منطبق نمی باشد

انتشار نامه یکی از مناطق آموزش و پرورش استان‌ها درباره امتیاز شرکت در راهپیمایی 22 بهمن برای رتبه‌بندی معلمان با واکنش‌های بسیاری همراه شد، آموزش و پرورش از برکناری رئیس این منطقه خبر داد.

بررسی روند شکل‌گیری توانمندی‌های تکنولوژی نشان می‌دهد که ایرانِ دوران قاجار و پهلوی برای دریافت تکنولوژی یا التماس بیگانگان کرده و یا اینکه همیشه وارداتچی و مونتاژکار بوده است و در نتیجه با یک عقب‌ماندگی تکنولوژیک در دوران پهلوی و قاجار مواجه بود.

زن تهرانی توسط همسر عصبانی خود به قتل رسید.

رئیس مرکز اورژانس تهران تمهیدات این مرکز را برای راهپیمایی روز 22بهمن اعلام کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سرپرست سازمان امدادو‌نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 5600 نفر متأثر از کولاک برف و آبگرفتگی در 25 استان کشور خبر داد.

مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID ضمن معرفی پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع انقلاب اسلامی اعلام کرد که این تعداد این مقالات 3 هزار مقاله و 8 میلیون بازدید داشته است.

مرد مسافرکش که فقدانی‌اش در تهران اعلام شده بود، در شیراز به قتل رسید و جسدش کشف شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با پرداختن به مشکلات ایجاد شده برای شهروندان در پی بارش برف روز گذشته گفت: از مردم به دلیل مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.

دادستان کل کشور گفت: لیست ساختمان‌هایی که در تهران ایمنی ندارند توسط شهرداری تهران به دادگستری استان تهران تحویل داده شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با اشاره به عزم ملی برای رفع مشکلات زباله سراوان در گیلان گفت: خوشبختانه گام‌های خوبی در این منطقه برداشته شده و معتقدیم حل معضل سراوان می‌تواند سایر مشکلات پسماند در کشور را برطرف کند.