سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: امکان دریافت کارت کیشوندی برای هنرمندان دارای درجه یک هنری عضو صندوق اعتباری هنر وجود دارد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از تهیه و اجرایی شدن طرح بیمه‌ای "میعاد" در راستای سیاست خدمات اقتصادی به اعضای صندوق برای ارائه خدمات بیمه سلامت در دوره بازنشستگی خبر داد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی معابر پایتخت را تشریح کرد و گفت: با توجه به شدت بارش برف از مردم تقاضا می‌شود از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: 200 هزار میلیارد تومان مطالبات صندوق‌های تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طی یک سال گذشته توسط دولت سیزدهم پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بر اهمیت مشارکت خیران در تامین منابع قرض‌الحسنه تاکید کرد و گفت: امسال 3500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی صندوق امداد ولایت به مددجویان و نیازمندان ارائه شده است.

هر خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت ماهانه مبلغی بین 550 هزار تا یک میلیون و 720 هزار تومان به عنوان کمک معیشت ماهیانه دریافت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای سال آینده راه‌اندازی 50 تا 60 هزار پنل خورشیدی در دستور کار این نهاد قرار دارد گفت: تا پایان امسال 40 هزار نیروگاه خورشیدی با مشارکت مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها را تشریح کرد.

معاون انسانی اداره کل محیط زیست تهران با بیان اینکه سرانه تولید پسماند در کشور 2 برابر میانگین جهانی است، گفت: عملکرد شهرداری تهران و وزارت بهداشت در مدیریت پسماند راضی‌کننده نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش احتمالی 10 تا 20 درصد قیمت دارو در سال آینده از طریق بیمه پوشش داده می‌شود، گفت: قیمت دارو برای بیمار با نسخه پزشک افزایشی ندارد.

رئیس مرکز اورژانس تهران از اعزام تیمی متشکل از 7 نفر از کارشناسان پرستاری و فوریت پزشکی اورژانس تهران به ترکیه برای کمک به زلزله‌زدگان خبر داد.

مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی از پوستر موت کورت حقوق عامه (یادمان شهید بهشتی) رونمایی کرد. نخستین دوره این دادگاه شبیه‌ساز با موضوع تضییع حقوق عامه در محیط زیست در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

وزارت بهداشت گزارش عملکرد دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در دولت سیزدهم را منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، عدم رعایت بهداشت عمده علت شکایت مردم بوده و در 16 ماه اخیر نیز بیش از 3900 شکایت بابت گرانفروشی دارو ثبت شده است.

سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: زلزله‌زدگان سوریه خیلی مظلوم واقع شدند؛ در حالی‌که فقط سه کشور به زلزله‌زدگان سوریه کمک می‌کنند، 80 کشور در حال کمک به ترکیه هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بنابه دستور آیت‌الله رئیسی در ورودی هر شهری باید یک بازارچه صنایع دستی ایجاد کنیم.