سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با میزان و زمان واریز عیدی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در مراسم افتتاح مدرسه کوانتوم دانشگاه صنعتی شریف گفت: 60 تا 70 پارک فناوری در کشورمان فعالیت می‌کنند که این تعدد پارک‌ها تنها منجر به تقسیم و کوچک شدن و پراکنش منابع شده است.

با تشکیل دانشکده‌های طب ایرانی در سال 2006 و حمایت از توسعه طب ایرانی ذیل سند ملی گیاهان دارویی، مقالات حوزه طب سنتی طی 15 سال به حدود 10 برابر افزایش پیدا کرد. ایران پس از کشورهای چین، آمریکا و هند رتبه چهارم تولید مقالات حوزه طب سنتی را دارد.

فرمانده کل انتظامی گفت: بیش از 90 درصد مخاطبین پلیس راهور افرادی هستند که به قانون احترام می‌گذارند و تنها 10 درصد هستند که انضباط عمومی را خدشه‌دار می‌کنند.

رئیس پلیس راهور گفت: 94 درصد اعمال جریمه با دست‌افزار ایرانی سپهر انجام می‌شود، این دست‌افزارها قدرت هوشمندسازی در پلیس را افزایش داده است.

یک وکیل دادگستری گفت: عفو گسترده محکومان در جهت اصلاح مرتکبین به جرم و بازگشت به آغوش خانواده و نظام بسیار مثبت و سازنده خواهد بود.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان جزئیاتی از دوره هفتم طرح شهید احمدی روشن گفت: از 1900 طرح پیشنهاده، در نهایت 470 هسته تأیید نهایی شد. دوره هفتم بیشتر با تأکید بر شناسایی صورت‌مسئله‌هایی است که تقاضامحور بوده است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: عفو گسترده محکومان بار دیگر نشان داد که مقام معظم رهبری، پدری مهربان برای آحاد مردم و محور وحدت قوای کشور هستند.

یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت هر کشوری میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر پنج سال است؛ آمار مرگ و میر کودکان در زمان رژیم پهلوی با اختلاف بسیار زیادی بالاتر از کشورهای امریکایی و اروپایی و حتی کوبا بوده است!

دبیر ستاد حقوق بشر عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر به‌ویژه متهمین و محکومین حوادث را ابتکاری بی‌سابقه و گامی بلند در حوزه حقوق بشر و نشانه مردمی بودن و رافت نظام اسلامی دانست.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به مناسبت عفو روز گذشته جمع زیادی از محکومان و متهمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از مسدود شدن جاده هراز از امشب تا فردا صبح به دلیل عملیات عمرانی خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از ابلاغ دستورات 10گانه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان انتظامی در سراسر کشور خبر داد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گزارشات از حملات گوشتخواران بزرگ به انسان از سال 1970 افزایش یافته و بیشترین این حملات در کشورهای درحال توسعه اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعطای سهمیه ویژه به داوطلبان مناطق زلزله‌زده خوی با موافقت رئیس‌جمهور خبر داد.