سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ارتباط با حوادثی از جمله زلزله و همچنین زلزله بم توضیحاتی را مطرح کرد.

گزارش‌ها حاکی از دیده شدن ترک بر روی سد آتاتورک بعد از دو زلزله بزرگ در ترکیه است.

عضو شورای شهر تهران گفت: بسیاری از مراکز درمانی، آموزشی، مدارس فرسوده هستند و بسیاری از خانواده‌ها نگران حضور فرزندانشان جهت تحصیل در مدارس هستند.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با اخرین وضعیت خرید واگن های جدید مترو و زمان ورود آنها توضیح داد.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مصاحبه‌گران گزینش اجازه طرح این سؤال که "آیا نماز قضا دارید یا خیر" را ندارند، توضیحاتی درباره دلایل رد صلاحیت به دلیل اعتیاد به ماری جوانا، سیگار و قلیان داد.

تجربه زلزله فاجعه‌بار کوبه ژاپن با قدرت 7.3 ریشتر نشان داد استفاده از فناوری‌های نو در احداث ساختمان‌ها، به کار بردن استاندارد‌ها و روش‌های روزآمد در تجهیز و کاربری آنها از ضرورت‌هایی است که در رویاروی با زلزله اهمیت زیادی دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور وضعیت ترافیکی معابر پایتخت را بررسی کرد و گفت: عابرین پیاده از ترددهای عرضی در معابر بزرگراهی خودداری کنند.

هوای امروز پایتخت در شرایط "پاک" قرار دارد.

در نواحی گرم و خشک که منشأ ریزگردها، فرسایش خاک و سیلاب‌ها و... است، استفاده از روش‌های فناورانه در شورورزی یک ضرورت است. به‌کارکیری "فناوری شورورزی" در پرورش آبزیان، تولید چوب، استخراج روغن، تولید علوفه و... کاربرد دارد.

یک حقوقدان و یک فعال حقوق بشر با تشریح نتایج عفو گسترده محکومان و برخی از متهمان، همدلی در جامعه، ترویج رأفت اسلامی و ممانعت از دوقطبی‌سازی را از نتایج این عفو دانست.

معاون صنایع دستی از اعطای تسهیلات خرید صنایع دستی در نمایشگاه گردشگری و صنایع تا سقف 20 میلیون تومان تنها با کارت ملی و دسته چک معتبر خبر داد.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح توسعه هسته های مسئله محور پژوهشی و فناورانه (طرح شهید احمدی روشن) الگویی مؤثر برای اجتماع نخبگانی در حل مسائل کشور است.

معاون صنایع دستی گفت: امسال یکی از مزیت‌های برگزاری نمایشگاه، تثبیت قیمت‌ها و قیمت‌گذاری مناسب کالا‌هاست. در طول برگزاری نمایشگاه ارزیابان ما با حضور در غرفه‌های مختلف به بررسی نحوه قیمت‌گذاری کالاهای صنایع دستی می‌پردازند.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: کره جنوبی بالای 50 درصد GDP اقتصاد دانش بنیان را داراست و 18 پارک دارد اما ایران 70 پارک علم و فناوری دارد. اگر بخواهیم این تغییرات را ایجاد کنیم دانشگاه‌ها باید تغییر پارادایم بدهند.

رئیس دانشگاه تهران از ساخت 2200 دستگاه واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران خبر داد.

معاون گردشگری از پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با 50 کشور خبر داد و گفت: این کشورها از جمله بازارهای نوظهور که ظرفیت جمعیتی و درآمدی مناسبی دارند و برخی کشورهای همسایه را در برمی‌گیرد.