سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد‌.

تولید جنین ممتاز منجمد برای اصلاح نژاد گاوهای شیری و گوشتی، فناوری تولید چهار نوع بذر هیبرید سبزی و صیفی، کسب دانش فنی و تولید بچه ماهی سی بأس برای پرورش در قفس و تکثیر گاومیش‌ها و... از مهم‌ترین گام‌هایی جهاددانشگاهی برای حفظ امنیت غذایی کشور است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با تاکید براینکه پل‌های فلزی نصب شده در تهران "قبل از انقلاب" ایمنی لازم را ندارند، گفت: این معاونت برنامه‌ریزی لازم را برای جمع‌آوری پل حافظ انجام داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران هرگونه خبر و یا لایحه‌ای مربوط به دریافت عوارض سالیانه از محل قبور توسط شهرداری را تکذیب کرد و گفت شهرداری هیچ برنامه ای برای این مسئله ندارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع، مشاغل شهر تهران از ساماندهی دستفروشان در چهارراه ولیعصر و هفت تیر خبر داد.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، تعرفه ورودی موتورسیکلت و خودرو به پارکینگ‌های مسقف و غیرمستقیم را اعلام کرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدیدی که از مرکز آموزش شهید مطهری فراجا در شهرستان نیشابور داشت، از سربازان عدرخواهی کرد؛ اما دلیل این عذرخواهی چه بود؟

براساس آمار تولیدات علمی و رتبه کشور، ایران در زمینه علوم مواد، در بازه 1996 تا 2021، از رتبه 5 پس از رژیم غاصب قدس، ترکیه، مصر و عربستان، به رتبه اول در این منطقه دست یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، تعرفه جمع‌آوری هرکیلوگرم پسماند در تهران را در سال آینده اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی پس از خودکفایی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، 70 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی انجام شده است.

درآمد گردشگری ترکیه در سال 2022 به رکورد 46.3 میلیارد دلار رسید که در قیاس با سال 2021 افزایش 53 درصدی را تجربه کرده است.

یک کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه آموزش یکی از ارکان اصلی توسعه بوم‌گردی‌ها است، گفت: نه‌تنها هیچ الزامی برای طی کردن دوره‌های تخصصی وجود ندارد، بلکه خود فعالان هم در صورت علاقه جایی را برای فراگیری اصول علمی و اساسی در این عرصه نمی‌یابند.

سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: بیش از 40‌هزار محقق بالاتر از کارشناسی ارشد در کشور داریم که 1427 محصول تولید کرده‌اند و 20 همت فروش داشته‌اند. یک اتفاق بسیار بد در سال 98 افتاد و بودجه نانوی کشور در آن سال نصف شد و هیچگاه این ضربه جبران نشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک شرکت خودروساز به دلیل گران‌فروشی به مبلغ 14 هزار میلیارد تومان جریمه و نیز برگشت پول‌هایی که بابت فروش خودرو از مردم گرفته محکوم شده است.

اعضای شورای شهر تهران نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال 1402 را نسبت به سال 1401 افزایش دادند.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی معابر پایتخت را تشریح کرد.