سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه خطاب به جمعی از زندانیان مجاهد پیش از انقلاب گفت: به ما کمک کنید که چگونه توبه مجرمان و محکومان زندانی را احراز کنیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه قبل از انقلاب، دانش‌آموزان دختر به جز شهرهای بزرگ مانند تهران در سایر مناطق از تحصیل محروم بودند، وضعیت آموزش و پرورش در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین برنامه جامع پسماند برای سراوان در استان گیلان تدوین شده و در دو گام چهارساله انتظار داریم مشکل پسماند سراوان به طور کامل حل شود تا شاهد تغییر چهره این منطقه باشیم.

در دوران قاجار باور این بود که زنان نمی‌توانند باسواد شوند و باسوادی زنان ننگ محسوب می‌شد! بعد از 180 سال حکمرانی ذلت‌بار قاجاریان و پهلوی‌ها، در سال 1355 و در انتهای دوران رژیم طاغوت طبق آمار 64.5 درصد از بانوان ایرانی بی‌سواد مطلق بودند!

اعضای شورای شهر تهران کمک 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم زلزله‌زده خوی را تصویب کردند.

فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال 1400 نسبت به سال مالی 1399 (86درصد) از 215 هزار میلیارد تومان به 400 هزار میلیارد تومان و تعداد اشتغال شرکت‌های دانش بنیان در سال 1400 نسبت به سال 1399 (60 درصد) از تعداد 213 هزار به 342 هزار تعداد رشد کرده است.

با موافقت اعضای شورای شهر تهران بهای خدمات برج میلاد در سال 1402 افزایش یافت.

ساخت دکل‌های حفاری نفت، مته‌های حفاری و احداث واحد فرآورش نفت خام و احیای چاه‌های کم بازده از جمله دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه نفت و انرژی است؛ این نهاد با تولید سیستم رانش قطار مترو و... در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی و خودرویی فعالیت دارد.

در پی انتشار مطلبی از سوی داماد خانواده "علی انصاریان" درباره روند درمان او در هنگام ابتلا به کرونا، پزشک فوق تخصص ICU و وکیل پایه یک دادگستری توضیحاتی درباره ابهامات پرونده فوت او ارائه کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از بیش از 1401 شهروند به ارزش ریالی حدود 50 میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور یک روزه شناسنامه همزمان با دهه فجر در تهران و برخی از شهرهای کشور خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کشور گفت: طبیعتاً در فرآیند تولید آثار پلیسی که نتیجه دلخواه کارگردان و البته حفظ ملاحظات سازمانی و قوانین پلیس باشد امکان تطبیق عین به عینِ قواعد هنرهای نمایشی با محدودیت‌هایی مواجه است.

مطابق اطلاعات و گزارش‌های واصله با وجود حادث شدن زلزله 7.8 ریشتری در ترکیه، سفر ایرانیان به این کشور همچنان به روال عادی هرساله تداوم دارد و حتی در روزهای 15، 16 و 17 بهمن ماه نرخ بلیت یک طرفه پرواز تهران استانبول به حدود 18 میلیون تومان هم رسید.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به‌صورت رسمی افتتاح شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ارتباط با حوادثی از جمله زلزله و همچنین زلزله بم توضیحاتی را مطرح کرد.