پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی ضمن تامین و تخصیص ارز برای واردات کالا‌های اساسی، سقف تسهیلات و حواله‌جات را افزایش و کارمزد انتقال ارز را کاهش داد.

کاهش تقاضا در چین و پایین آمدن قیمت نفت باعث شد امارات صادرات نفت خام به بازار آسیا را 5 درصد برای ماه آینده میلادی پایین بیاورد.

معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز سه‌شنبه 8 آذر 1401 با قیمت خرید 33هزار و 751 تومان کار خود را آغاز کرد.

بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت امکان برخورداری از تخفیفات ترجیحی موافقتنامه تجاری دولت‌های ایران و پاکستان فعال شد.

شورای تجاری ایران و روسیه با هدف رفع موانع همکاری‌های صنعتی و تجاری میان طرف‌های ایرانی و روس آغاز به کار می کند.

یورواستات از صادرات 95 میلیون یورویی پسته ایران به اتحادیه اروپا در 9 ماهه 2022 خبر داد و ایران را دومین صادرکننده پسته به اروپا در این دوره معرفی کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.71 درصد افزایش به 1753 دلار و 76 سنت رسید.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: در تمام چند ماه اخیر، قبل از عبور از پانزدهم هر ماه، در مجموع حدودا 17 هزار میلیارد تومان، سهم وزارت بهداشت و درمان، توسط خزانه واریز شده است که پیش بینی می کنیم، این رقم تا پایان اسفند ماه از 19 هزار میلیارد تومان فراتر برود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 81 سنت معادل 2.18 درصد افزایش به 85 دلار رسید.

شرکت عمران شهر جدید پرند در اطلاعیه‌ای از توقف خدمات‌رسانی به متقاضیان مسکن مهر این شهر تا 22 آذرماه خبر داد.

شرکت بورس تهران از قطعیت معامله عمده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد.

وزیر اقتصاد با تکذیب اعمال فشار از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس بر شورای عالی بورس در خصوص تعیین ریاست سازمان بورس گفت: اساسا دولت آیت الله رئیسی، دولتی نیست که تحت فشار، تصمیم بگیرد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات یکی از فعالان بخش خصوصی اعلام کرد: توسعه بندر سالیانکا روسیه، هم راستا با تاکیدات دولت سیزدهم در حوزه رونق بخشی به کریدور شمال - جنوب ادامه دارد.

اختلافات بورس کالا و وزارت صنعت بر سر عرضه خودرو در بورس ادامه دارد و درحالی که وزارت صنعت نگران سه نرخی شدن بازار خودرو در پی عرضه در بورس است قائم مقام بورس کالای ایران کاهش زیان خودروسازها و حذف دلالان را از جمله فواید این کار می داند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران در 20 استان و کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تأکید بر اینکه قوانین دست و پا گیر در مناطق آزاد احصا و حذف می‌شود از ساخت مسکن کارگران در این مناطق خبر داد.