پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس تاکید کرد: راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، چهارشنبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد.

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و... وحشت‌زده هستند.

بهادری‌جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: حمایت دانشجویان و اساتید سراسر جهان از خیزش آزادیخواهان و دانشجویان و اساتید آزاد اندیش در مقوله غزه، غرب را رسواتر کرد.

دیوان محاسبات اعلام کرد: گزارش این نهاد نظارتی از عملکرد هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال 1402، حاکی از انحراف در عدم تحقق 31 درصدی منابع پیش‌بینی شده هدفمندی یارانه‌ها است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با اختصاص 1500 میلیارد تومان در سال 1403 برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدول حقوق و مزایا و توزیع اعتبارات دستگاه‌ها در بودجه 1403 موافقت کردند.

رئیس جمهور گفت: مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی گفت: اعتراض دانشجویان در کشورهای مختلف علیه سیاستهای جنگ طلبانه و ضدبشری به یک جنبش دانشجویی و دانشگاهی بین المللی تبدیل شده که ظرفیت جهانی شدن را دارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

رئیس جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی در مسابقات جهانی را تبریک گفته و اظهار داشت:

نمایندگان مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در مورد جدول 5 درخصوص درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی را به تصویب رساندند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه همچنان با استانداردهای تراز انقلاب اسلامی در زمینه تحول علوم انسانی فاصله داریم، گفت: «قدرت علمی» و «جرأت علمی» دو مولفه لازم برای اجتهاد علمی در علوم انسانی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه 83 فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: درجریان بررسی جداول بودجه سال جاری حوزه‌هایی همچون بهسازی روستاها، پرداخت طلب پیمانکاران راه‌های روستایی، صندوق ملی مسکن، کمک بلاعوض به بیماران نیازمند، ساخت منازل سازمانی در فراجا و کمیته امداد و بهزیستی را تقویت کرد.