چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس از تدوین و انتشار از کتاب اولویت های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز و توجه به الزامات رشد و شکوفایی اقتصادی در رویکردهای مجلس دوازدهم در این کتاب خبر داد.

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، فردا (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

حزب تمدن اسلامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اقدام متقابل علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دوره موشک تمام نشده، وقتی زبان؛ وتو می‌شود، گفت: 60 هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت فرسا به سر می‌برند و 75 درصد مجروحان غزه را زنان و 70 درصد مفقودان نیز زنان و کودکان غزه تشکیل می‌دهند.

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری کنکور در روزهای پایانی هفته ممنوعیت تردد در این دانشگاه اعلام کرد.

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند.

گزارش کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره «تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن» قرائت شد.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلایل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی برای ارجاع به قوه قضائیه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

رئیس جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

خضریان گفت: ایران برای افزایش اقتدار خود و حرکت به سوی قله و تثبیت جایگاه خود باید از دو راهبرد توأمان ایجاد موازنه درونی خصوصا استحکام و ثبات اقتصادی و توانایی و قوام فرهنگی در کنار موازنه بیرونی به معنای راهبری و حمایت از محور مقاومت به پیش رود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

رئیس جمهور گفت: مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست؛ هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح استفساریه ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد.

دیوان محاسبات کشور آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

سخنگوی دولت گفت: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد.