چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را اصلاح کردند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: اهمیت توجه به مرزهای روانی و عقیدتی کمتر از مرزهای زمینی، سخت‌افزاری و فیزیکی ما نیست و خوشبختانه وزارت دفاع توجه بسیار خوبی به این مرزها دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده سردشت و چند تن از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره ضرورت رایگان شدن تمام هزینه‌های پزشکی فرزندآوری و ناباروری را قرائت کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه "دشمن به‌دنبال تسلط بر ذهن است و می‌خواهد از این طریق اهداف شومش را پیش ببرد، تصریح کرد: باید با زیرساخت‌های عمیق فرهنگی، در برابر فرهنگ منحط غربی مقابله کنیم.

روز شنبه یک فرد که قصد حمله به بسیجیان روبروی مسجد جامع قرچک داشت، پیش از انجام اقدامی دچار خودسوزی شد و نیروهای بسیج او را از مرگ نجات دادند، اما رسانه‌های ضدانقلاب از نجات یافتن وی و کشته نشدنش شاکی هستند!

وزیر دفاع با بیان اینکه خانواده بعنوان عقبه راهبردی نظام، در تیررس اهداف شوم و ننگین نظام سلطه قرار گرفته است، گفت: خانواده همیشه و همه‌جا و در تمامی جوامع بشری به‌عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و منشاء فرهنگ‌، و تمدن بشر بوده است.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان ولیعصر (عج) از تعدادی از مجروحان فراجا عیادت کردند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از برگزاری جلسه اعضای این فراکسیون با رئیس بانک مرکزی درباره دلایل افزایش قیمت ارز خبر داد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی موافقت کردند.

امیر صباحی فرد از برنامه‌ریزی برای افزایش بُرد موشکی باور373 به 400 کیلومتر خبر داد و گفت این سامانه تولید انبوه شده و در شبکه یکپارچه پدافندی کشور قرار دارد.

نمایندگان مجلس با اکثریت آرا با تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی موافقت کردند.

رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان اینتوسای در برزیل با مسئولان دیوان‌های محاسبات برخی کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: رسانه های خارج از کشور رویکردی ضد اسلام و تشیع و ضد ایران دارند و سعی می‌کنند مانع فعالیت انجمن‌های مستقل و مذهبی شوند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: معیشت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و هر آنچه به حوزه زندگی و معیشت و آرامش روانی آنها برمی‌گردد از جمله مسائلی است که جزو دغدغه‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در دولت سیزدهم تاکنون 19 هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی پرداخت کردیم، گفت: در حال حاضر 28 هزار میلیارد تومان از محل تبصره 14 یارانه پرداخت می کنیم.