یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نمایندگان مجلس موافقت کردند تا طرح ایجاد صندوق توسعه شبکه دسترسی نهایی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری به صورت یک فوریتی در مجلس بررسی شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مدام با آمریکایی‌ها تبادل پیام می‌شود و آخرین تبادل پیام‌مان در 72 ساعت گذشته انجام شده است، گفت: آن‌ها برای پیوستن به برجام عجله دارند

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور در جلسه امروز هیات دولت خبر داد.

رئیس صدا و سیما گفت: شبکه پرس‌تی‌وی با وجود اینکه رقبای بسیار قدرتمندش از پشتیبانی بسیاری برخوردار است و در یک عرصه نابرابر رقابت می‌کند، با این وضعیت حضور حداقلیش را به لحاظ امکاناتی نمی‌توانند تحمل کنند.

وزیر کشور گفت: سازمان انتظامی کشور تامین امنیت کسب و کارها را وظیفه خود می‌داند و با عناصر معدودی که تهدید به بستن مغازه‌ها می‌کنند، برخورد خواهد شد. اجازه داده نخواهد شد عده‌ای برای کاسبان مشکلاتی به وجود بیاورند.

نماینده خمینی‌شهر گفت: باید در چند هفته اخیر یک جلسه‌ای به صورت غیرعلنی برگزار می‌کرد تا زوایای این مسئله به طور دقیق بررسی شود و این انتظاری است که از هیأت رئیسه مجلس داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بخشی از اظهارات غیرعقلانی و خلاف حقوق بین الملل مقامات آذربایجان به این دلیل است که این افراد در داخل کشور خود نیاز به محبوبیت دارند تا خود را به عنوان فردی قهرمان و کشورگشا جلوه دهند.

وزیر کار گفت: باتوجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، تولید شرکت داروسازی فارابی به 3 میلیون عدد در ماه افزایش پیدا کرد. همچنین تولید این داروها در کارخانه‌ها از 3 میلیون به 6 میلیون رسید و نسبت به سال گذشته 8 برابر شد.

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده اراک در مورد لزوم تصویب هر چه سریعتر لایحه اسقاط خودرو گفت: رانندگان بدانند ما نسبت به این موضوع یک نگاه توسعه ای و همه جانبه داریم و برای آنها شرایطی فراهم خواهد شد که بتوانند کامیون های فرسوده را اسقاط کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب اعضای حقیقی و حقوقی هیئت امنای جهاد دانشگاهی از سوی اعضای این شورا خبر داد.

دانشگاه شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد مراودات حمایتی قضایی برای دانشجویان متخلف متوقف می شود.

نمایندگان مجلس موافقت کردند تا لایحه اصلاح اسقاط خودرو برای بررسی مجدد به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگردانده شود.

سخنگوی شورای نگهبان بر لزوم بروزرسانی قانون انتخابات درباره رسیدگی به تخلفات و نظارت بر تبلیغات تاکید و عنوان کرد که انتخابات نیاز به پیش ثبت‌نام دارد.

وزیر کشور گفت که گزینه‌هایی برای استانداری تهران در دست بررسی است و گزینه نهایی به زودی معرفی می‌شود.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی 12 غایب و متاخر جلسه علنی امروز مجلس را قرائت کرد.