چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نمایندگان با اکثریت آرا با 2 شیفته شدن جلسات علنی مجلس در هفته آینده موافقت کردند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سیاست دولت سیزدهم در اجرای برنامه اشتغالزایی مجلس این است که از پول پاشی کور در حوزه اشتغال فاصله بگیریم و تسهیلات اشتغال را به کارآفرینانی که ایجاد شغل می‌کنند اختصاص دهیم.

سه تن از نمایندگان مجلس امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف حضور یافتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: براساس برنامه سازمان مقرر است که ما، بودجه را تا هفته آینده به دولت ارائه دهیم.

رئیس مجلس در جریان عیادت از تعدادی از مجروحان نیروی انتظامی که در اغتشاشات اخیر مجروح شده اند، ضمن دلجویی از آنان و تقدیر از نقش فراجا در تامین امنیت کشور بر مقابله قاطع با داعش‌سازی نوین در کشور تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گزارش مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و جهش رونق تولید درخصوص عملکرد دستگاه های مسئول در اجرای تبصره 18 قانون بودجه را قرائت کرد.

5 هزار و 800 نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه ای به سران قوا خواستار برخورد جدی با مخلان نظم، امنیت و حرمت دانشگاهها شد.

رئیس مجلس در واکنش به عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی مجلس، گفت: ما برای دولت دعوتنامه فرستادیم و میرکاظمی را به این جلسه دعوت کردیم، ایشان بر اساس قانون مکلفند که اینجا حضور پیدا کنند.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

رئیس خانه احزاب ایران بستر‌سازی برای اعتراضات قانونی را فصل نوینی از تعامل مردم و نظام دانست و گفت: خانه احزاب دولت را در حوزه‌های خدمتگزاری همراهی کرده و در موارد نقد و انتقاد نیز آن را نقد می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک نشست دانشجویی به روایتی از علت انصرافش در انتخابات 1400 به نفع آیت الله رئیسی بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی و مشکلات اقتصادی نیازمند اطلاعات افراد هستیم، گفت: سازمان ثبت احوال از سال 94 موظف شده داده‌های سببی و نسبی را ساماندهی کند.

عضو هیئت رییسه مجلس، از موکول شدن بررسی سوال از وزیر ارتباطات به نشست هفته آتی مجلس خبر داد.

رئیس جمهور «قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی» را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب سه نفر از روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی و 5 نفر از روسای واحدهای پیام نور در کمیته تایید انتخاب روسای دانشگاههای کشور خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: افق اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال 1404 است که به نظر هیچ کدام از بخش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق نیافته است.