یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته با حضور مسئولان دولتی جلسه داشتند که موضوعات مختلفی را در این نشست‌ها بررسی کردند.

بعد از ترور وحشیانه «کیان پیرفلک» کودک 10 ساله ایذه‌ای توسط تروریستها در شب گذشته، بار دیگر دستگاه ترور رسانه‌ای آشوبگران دست به کار شد؛ ادعا تکراری بود: کار خودشونه!

وزیران کشور ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی رخ داده در دو کشور، بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی بیانیه‌ای در محکومیت حوادث تروریستی شب گذشته در ایذه و اصفهان، تصریح کرد: این دستان پلید که به خون مردم بی‌گناه آلوده شد، همان دستان کثیف مدعیان دروغین دموکراسی و طرفداران حقوق بشر است.

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی حادثه تروریستی ایذه را تسلیت گفت.

یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در کنترل سوخت به خوبی عمل کرده است و زمستان سردی نخواهیم داشت، ادامه داد: اولین مسئله برای جلوگیری از هدررفت گازخانگی فرهنگ مصرف است، ما در این زمینه نیازمند یک کاری جدی در حوزه آموزشی و فرهنگ سازی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشتارها و اقدامات تروریستی مظلومیت انقلاب اسلامی و هم‌چنین ماهیت استکبار را نشان می‌دهد و به‌خوبی مشخص می‌شود که حقوق بشر، زن و آزادی برای دشمنان ما اهمیتی ندارد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای می‌خواهند کشور را با چالش مواجه کنند تا در حرکت شتابان دولت برای رفع مشکلات اقتصادی توقف ایجاد کنند و در این راستا حتی به تهدید و ارعاب کسبه و بازاریان روی آوردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حادثه دیشب در کشور برای این موضوع بود که سرویس‌های خارجی نیاز به یک خون برای زنده نگهداشتن اعتراضات داشتند زیرا آنها در جمع کردن مردم و اعتصابات با شکست مفتضحانه روبه رو شدند و از این رو دست به حرکت مسلحانه زدند.

اتفاقی دو هفته گذشته در کرج شاهد آن بودیم و شب گذشته در حمله تروریستی در ایذه و اصفهان به اوج خود رسید و مردم هدف شلیک گلوله قرار گرفتند، ورود دشمنان به فاز تروریستی و مسلحانه است.

از خبرگزاری تسنیم در همایش جهاد تبیین با حضور رئیس جمهور تقدیر شد.

سخنگوی دولت گفت: اقدامات تروریستی دشمنان بی‌پاسخ نخواهد ماند. شهدای اخیر را باید شهدای تروریسم رسانه‌ای دانست.

وزیر علوم در حکمی سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی را معرفی کرد.

رئیس جمهور گفت: برخی افراد سعی دارند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهند؛ می‌خواهند ادارک‌ها را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را کوچک‌سازی کنند و آنها را کم‌ها نشان دهند. این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم.

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم، فرمودند: شهید نخ تسبیحی است که اقوام مختلف کشور از فارس، ترک، لر، عرب و بختیاری را به هم وصل کرده و بین اقوام همدلی ایجاد کرده است.

رئیس جمهور ضمن تسلیت به خانواده شهدای حمله تروریستی در ایذه، در گفتگوی تلفنی با استاندار خوزستان دستور داد اقدامات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی را برای شناسایی و بازداشت عاملان و آمران این واقعه تلخ در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری کند.