یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی وقوع حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و مأموران حافظ امنیت در شهرستان ایذه و آتش‌زدن حوزه علمیه این شهر از نهادهای امنیتی و انتظامی خواست با قاطعیت به شناسایی آمران و عاملان این حادثه خونین اقدام نمایند.

اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مقرر کردند که مسئولان و متولیان سه قوه با هماهنگی زمینه بهبود معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد ثبات در بازارهای مختلف را فراهم کنند.

سردار شریف ایران قوی را نقطه عصبانیت و استیصال دشمن دانست و گفت: حوادث اخیر نشان داد ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه به‌ویژه در مواجهه با فضای مجازی بیش از گذشته اهمیت یافته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از استماع گزارش آخرین وضعیت برخورد با گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه طلب در اقلیم کردستان توسط فرمانده قرارگاه حمزه خبر داد.

پرویز برومند فوتبالیست سابق تیم ملی، شب گذشته در حال آسیب به اموال عمومی بازداشت شد.

رئیس جمهور با تاکید دوباره بر حمایت از کسب و کارهای دیجیتال گفت: مسئولان با تقویت پلتفرم‌های داخلی و تسهیل شرایط استفاده از آنها و حتی در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی، زمینه استفاده بهتر و بیشتر را برای فعالان کسب و کار دیجیتال فراهم کنند.

رئیسی گفت: مدال‌آوری و قهرمانی بانوان ورزشکار ایرانی در میادین مختلف منطقه‌ای و جهانی بسیار ارزشمند، تحسین‌برانگیز و امیدآفرین است و این مسیر پرافتخار حتما باید استمرار یابد.

هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی بند (چ) ماده (64) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص طرح ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولیدی بین المللی را به تصویب رساند.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه سه‌شنبه شب تحولات بازار ارز را در هفته اخیر مورد بررسی قرار داد.

نماینده همدان در مجلس از مسئولان دستگاه دیپلماسی خواست تا در مقابل یاوه‌گویی دولت‌های فرانسه و انگلیس واکنش جدی نشان دهد.

رییس دانشگاه تهران خواستار افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه شد.

وزیر صمت گفت: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار امسال 27 درصد بوده که در تابستان به 13 درصد رسید و تورم تولیدکننده صنعتی هم از 46 درصد به ارقام قریب 27 درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولیدکننده است.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: هر صحبتی که از سوی نمایندگان مطرح شده، میکروفن آنها تا به امروز قطع نشده است.

معاون سپاه تهران بزرگ از برگزاری همایش اقتدار بسیجیان با حضور گردان‌های بسیج در روز 5 آذر به مناسبت سالروز تشکیل بسیج در مصلای امام خمینی (ره) تهران خبر داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قطعنامه‌ای پیش‌نویس کردند و مطالبی آوردند که خودشان می‌دانند صحت ندارد و از طرف جمهوری اسلامی هم مردود است. ایران برای پیشبرد برنامه خود در بخش هسته‌ای برنامه مصوب دارد و در همان چارچوب ادامه می‌دهد.

شهردار تهران از تهیه شناسنامه و دفترچه برای ساختمان‌های شش طبقه به بالا در تهران خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها به لحاظ ایمنی در سه دسته تقسیم می‌شود.