شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه قرعه‌کشی خودرو توهین مسلم به شعور مردم ایران است، گفت: مردم از گرانی افسارگسیخته به ستوه آمده‌اند.

رئیس مجلس درباره عدم حضور رئیسی در جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: رئیس‌جمهور به‌خاطر استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان امکان حضور در این جلسه را نداشت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روند استیضاح آقای فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را در جلسه علنی امروز مجلس تشریح کرد.

نماینده شهرستان بهارستان در مجلس در موافقت با استیضاح وزیر صمت، گفت: آقای فاطیم امین در رابطه با خودرو به مجلس قول داد که شرکت های ایران خودرو و سایپا را ظرف مدت 2 ماه به صاحبان اصلی خود واگذار کند اما اکنون 8 ماه گذشته و کاری انجام نشده است.

نماینده مرودشت در مجلس در موافقت با استیضاح وزیر صمت گفت: ابتدا به نظر می‌رسید که آقای فاطمی امین کفایت و توانمندی لازم برای مدیریت وزارت صمت را دارد اما بعد از چند ماه نقاط ضعف ایشان مشخص شد.

رسیدگی به استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر «صمت» در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

آیت الله «عباسعلی اختری» نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران که به تهران سفر کرده است روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی با دکتر قالیباف دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس در نشست با جمعی از دانش‌آموزان نخبه مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)، به مدت 3 ساعت مشکلات، دغدغه‌ها، پیشنهادها و راهکارهای آنها درباره مسائل نوجوانان، دانش‌آموزان و بهبود شرایط کشور را شنید.

رئیس‌جمهور قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی را برای اجرا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای‌عالی فضای مجازی ابلاغ کرد.

نیکول پاشینیان فردا در رأس هیئتی سیاسی - اقتصادی به تهران سفر می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال‌های گذشته آمریکا همواره ملت ایران را با گزینه نظامی تهدید می‌کرد اما امروز به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که دیگر نمی‌توانند کشور ما را تهدید نظامی کنند و امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز.

نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انتظارات و اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره وزارت صولت مرتضوی را تشریح کرد.

رئیس جمهور طرح اصلاح الگوی کشت و نیز کشاورزی قراردادی را دو طرح مهم دولت برای ارتقای جایگاه کشاورزی در اقتصاد کشور و نیز حمایت از اقتصاد روستاها با به صرفه‌شدن کشاورزی عنوان کرد که اجرای آنها آغاز شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با خانواده سعید جلیلی گفت: آرمان انقلاب‌اسلامی رویش جوانانی چون شهید علی‌وردی است.

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر عامل دوم، 6 نفر از عوامل پشتیبان تیم تروریستی حمله به حرم شاهچراغ شناسایی و بازداشت شدند.