شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

در حالی‌که برخی ناشران از مقرون به صرفه نبودن حضور در بخش خارجی نمایشگاه کتاب سخن می‌گویند‌، مدیر کمیته ناشران خارجی از زمینه‌سازی وزارت ارشاد برای ثبت سفارش واردات کتاب به کشور با ارز مبادله‌ای سخن می‌گوید.

نامزدهای دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ «عروسک‌خونه» معرفی شدند؛ برگزیدگان 8 اردیبهشت در برج میلاد تهران اعلام می‌شوند.

کافران از یهود با سه ویژگی پستی که دارند، خون ملت‌ها را در هر دوره‌ای در شیشه کرده‌اند. امروزه آنها با طرح‌هایی مثل «دهکده جهانی»، ««نظم نوین جهانی» و «جهانی شدن» سعی دارند، ایده‌های فسادانگیز خود را در جهان حکفرما کنند.

بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مجله سینما زاویه امشب با نگاهی به فیلم «آسمان غرب» به بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی می‌پردازد.

تهیه‌کننده و بنیانگذار تکنولوژی ویرچوال پروداکشن تولید مجازی فیلم در واکنش به ساخت سریال و فیلم‌هایی که سال‌ها به طول می‌انجامند این نکته را یادآور شد با تکنولوژی و فناوری هم می‌توانیم زمان و هم هزینه تولید آثار مهم تلویزیون و سینما را کاهش دهیم.

برگزیدگان اولین فصل از برنامه «سرزمین شعر» به تهیه کنندگی علی زارعان معرفی شدند.

مادر شهید رنجبر گفت: بعد از عملیات وعده صادق در هفته گذشته، از خوشحالی بال نداشتم پرواز کنم. رو کردم به عکس شهدا و به آنها گفتم: الهی قربانتان بروم که دل مردم با تلاش شما اینطور شاد شد.

آیت الله جوادی آملی در پیامی به کنفرانس سالانه ICAIR مشکل اصلی بشر را خودفراموشی دانسته و جنایت غزه را نیر ثمره جاهلیت مدرن ارزیابی کرد.

کتاب صوتی "بانگ آزادی"، خاطرات احمدعلی راغب از چگونگی تولید سرودهای انقلاب با همکاری انتشارات راه یار و سماوا منتشر شد.

در ادامه حضور بین‌المللی فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان این فیلم در جشنواره لیفت آف توکیو حضور خواهد داشت.

در آستانه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پنج کتاب پرخواننده انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بازنشر می‌شود.

ما بیشتر احسان حدائق را در مدرسه می‌بینیم و مشغول مبارزه. اما گاهی هم کتاب دستمان را می‌گیرد و می‌برد مسجد، یا یک وقت‌هایی هم سر از خانه همسایه درمی‌آوریم.

«بازی اختاپوس» ریشه‌های این افسانه که صهیونیست‌ها زمین فلسطینی‌ها را خریدند مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. نکاتی که لازم است در آثار نمایشی و مستندگونه ما وجود داشته باشد تا نسل امروز جامعه بهتر بتوانند درباره حقایق جنایات اسرائیلی‌ها قضاوت کنند.

قادر آشنا به سمت دبیر «هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد.

تور کنسرت‌های «عقل و جنون» با آهنگسازی و خوانندگی داود آزاد و با همراهی گروه دف نوازان حیران از اوایل اردیبهشت کار خود را آغاز می‌کند.