جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

محقق قرآن کریم گفت: با رویکردی غیرجانبدارانه نمی‌توان ادعا کرد داستان‌های کتاب مقدس از اسطوره‌های باستانی نشأت گرفته‌، امکان دارد باورهای دینی در طول زمان با خیال آمیخته باشد. درنتیجه صرف وجود اسطوره‌ای شبیه به داستان قرآن دلیل اقتباسی بودن قرآن نیست.

هم زمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) فیلمی را مشاهده خواهید کرد که متعلق به 38 سال قبل است.

ویژه‌برنامه نوروزی «آی نسیم سحری عید شد» سعی داشت تا با نگاه ویژه به همه طیف‌های جامعه تنوع و تکثر سلایق در جامعه را در نظر بگیرد و در برنامه‌سازی تک‌بعدی پیش نرود.

«مارجینلو آنه»، بانوی مسیحی اهل نیکاراگوئه در شهرستان نهاوند استان همدان و در آستان مقدس شاهزاده محمدوعلی علیهم السلام، به همت اداره تبلیغات اسلامی نهاوند مسلمان شد و در همان روز خطبه عقد او با یک مسلمان ایرانی جاری شد.

شبکه‌های تلویزیونی در کنار پخش فیلم‌های جدید خارجی از برخی فیلم‌های ایرانی برای اولین بار رونمایی می‌کنند.

کتاب «نامه‌ای از جنوب» نوشته عزت الله الوندی به‌تازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌رمان نوجوان دربرگیرنده زندگی‌نامه داستانی شهید سمیر قنطار است.

بر هیچ اهل قلم و صاحب اندیشه ای پوشیده نیست که محافل ادبی از دیرباز تا کنون نقش بسزایی در مراودات ادبی و تقویت آثار شاعران و نویسندگان داشته و دارد و بسیاری از شاهکارهای ادبی جهان حاصل از همین مراودات اهل قلم و اندیشه بوده است.

بهمن هاشمی مجری و دوبلور شناخته شده سینما و تلویزیون درباره تجربه اجرای ضبطی در «میدون»، نسل طلایی دوبله و وایرال شدن به هر قیمتی در برنامه‌های مناسبتی توضیحاتی داد.

هشت سال جنگ تحمیلی الگویی جدید برای زندگی به مردم خصوصا رزمندگان ارائه کرد. اینکه در شرایط سخت هم که حتی نمی دانی لحظه ای بعد زنده هستی یا نه، یادبگیری قشنگ زندگی کنی!

خوشحالم که به ضدقهرمان پرداختم. پرداختن به یک ضدقهرمان خیلی سخت است، شما باید حماقت این آدم را نشان دهید تا جایی که به جسارت تعبیر نشود. پرداختن به یک شخصیت ضدقهرمان به مراتب سخت‌تر از پرداختن به یک قهرمان است.

احمد علوی در دیدار شب گذشته جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، برای دانش آموزان و شاگرد نه ساله‌اش که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، شعر خواند.

مهمترین اشکال لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری، طولانی شدن مراحل تدوین و چند دست شدن محتوا و نگارش آن است به نحوی که علاوه بر اشکالات ماهوی، به سختی می‌توان موضع لایحه را نسبت به دو نظام حق مؤلف و کپی رایت فهمید.

امیر مشهدی عباس کارگردان و نمایش نامه‌نویس گفت: حتی یک قدم هم از تئاتر روز دنیا عقب نیستیم؛ تفاوت اینجاست که کشورهای دیگر به تئاتر کودک و نوجوان به عنوان ابزار آموزشی، تعلیمی نگاه می‌کنند اما در ایران از آن غافلیم.

سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شد.

جزء پانزدهم قرآن را با ترتیل شهریار پرهیزگار، معتز آقایی و عباس امام جمعه می‌شنوید.

اگر دعا با لسان ذات و استعداد باشد مورد قبول است و رد نمی‌شود، و به اندازه استحقاقش فیض به او افاضه می‌شود و فرو گذار نمی‌گردد.