جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد.

کنداکتور شبکه تماشا از امروز با تغییراتی در پخش سریال‌های شرقی تغییر می‌کند.

یکی از فرماندهان زینبیون می گوید: من بعد از شهید مطهر حسین، به طور موقت مسئولیت فرماندهی را برعهده داشتم. وقتی سردار سلیمانی آمد، درخواست ها و آنچه باید به عرض ایشان می رساندم را در نامه ای نوشتم و خدمتشان تقدیم کردم.

وزیر ارشاد گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. ما به خلیج فارس تنها به عنوان بخشی از سرزمینمان نگاه نمی‌کنیم، بلکه خلیج فارس بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ماست.

انتشارات سوره مهر با 115 عنوان کتاب جدید در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب حضور خواهد داشت.

آنچه در حوزه موسیقی در شیراز و استان فارس اتفاق می‌افتد آنقدر با کیفیت است که حتی گاهی در پایتخت هم نمونه‌اش را نداریم.

کتاب جدید داوود امیریان، داستان جامعه نبوی است. اما اینکه عاقبت این جامعه چه می‌شود، پاسخی است که تاریخ در آستین خود دارد.

کودک در تلویزیون باید جیغ و دست و هورا را بیشتر بشنود یا از طریق برنامه‌ای خلاقانه و نوآورانه به سمت بازی‌هایی فیزیکی و میدانی برود تا به نشاطی درونی دست پیدا کند.

محمود پاک نیت معتقد است: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند و سیاست‌های عملگرایانه جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است.

«در مرز غبار آلود» روایت کنفرانسی است که بسیار تلاش شد که سنگ بر سر راهش انداخته شود؛ زنده یاد نادرطالب‌زاده اما همه سنگ‌ها را از سر راه برداشت و همواره تأکید داشت که این راه پایان ندارد.

از ابتدای سال تحصیلی 1401-1402 دانشجویان ایثارگر با قانون جدیدی برای پرداخت شهریه هایشان مواجه شدند که هیچ اطلاعی از وضع آن نداشتند. دانشگاه به آنها اعلام کرده بود طبق گفته بنیاد شهید و امور ایثارگران شهریه های شما بر عهده خودتان است.

مهدی رمضانی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری نهاد با کمیته امداد گفت: یکی از امتیازات کتابخانه‌های عمومی، به دلیل عدم وجود نگاه درآمدزایی صرف، امکان فراهم ساختن دسترسی آسان و عادلانه به خدمات است.

علی فامیان در ویدئویی به معرفی کتاب «عطر دارچین» با ترجمه بیتا نفیسی پرداخته است.

آیت الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «حکم وضو با وجود درد چشم» پاسخ گفتند.

سمینار «خلیج فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد و در آن جمعی از کارشناسان درباره اهمیت راهبردی آن سخن گفتند.

عوامل متعددی در جعل نام «خلیج فارس» از صدام تا شیطنت شرکت‌های چینی و انگلیسی دیده می‌شود؛ از منفعت سیاسی گرفته تا سود اقتصادی.