سه‌شنبه 29 اسفند 1402

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های رادیویی ویژه‌هایی را برای لحظه تحویل سال در نظر گرفته‌اند که حضور هنرمندان پیشکسوت به صورت پررنگ در میان این برنامه‌ها دیده می‌شود.

انسانی که به رشد شخصیت می‌رسد و یا جامعه‌ای که شخصیتی بالنده دارد، از دل فتنه‌ها و آزمون‌های سخت عبور کرده است و این آزمون‌ها را به قدری خوب طی می‌کند که خداوند بهای آن را بهشت برین خود قرار می‌دهد.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با 2 فیلم‌نامه موافقت کرد.

"نامه‌ای به آسمان"، کتاب جدید محمدرضا شفیعی کدکنی با مقدمه‌ای خواندنی درباره شعر و رسالت اجتماعی آن، از سوی نشر سخن منتشر شد.

جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) پایتخت به مناسبت فرارسیدن نوروز 1403 و ماه مبارک رمضان1443 با عنوان «عید آمد و عید آمد» رونمایی شد.

عوامل پروژه نمایشی - موسیقایی «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی‌نژاد که قرار است در تالار حافظ روی صحنه رود، معرفی شدند.

مدیرعامل کارخانه مازندران با انتقاد از عدم اختصاص ارز نیمایی برای واردات خمیر کاغذ درسال 1402 گفت:‌کارخانه مازندران در سال جاری 45 هزار و 800 تن تحریر تولید کرده است.

با حکم معاون سیما، «دکتر محمد مهدی قاسمی» به سمت «سرپرست شبکه آموزش» و «نجفی سولاری» به سمت «دبیر ستاد تحول ساختاری سیما» منصوب شدند.

همزمان با فرارسیدن ایام ماه رمضان، سازمان هیأت و تشکل‌های دینی چهارمین فصل طرح «هیأت خبرنگار» را برگزار می‌کند.

بهار تئاتر با اجرای چند اثر نمایشی همراه خواهد بود؛ نمایش‌هایی که برخی به عنوان آثار تازه‌ای هستند و بعضی دیگر، نمایش‌هایی که اجرای خود را از قبل آغاز کرده‌اند و در ایام نوروز نیز روی صحنه می‌روند.

«فلسفه اخلاق» جلد نهم دانشنامه استنفورد با ترجمه مسعود علیا منتشر شد.

«سرآغاز حیات، آنچه همه باید بدانیم» نوشته دیوید ویلسون از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است، این کتاب کتابی علمی برای خواننده عام است.

سه گانه داستانی با نام‌های «چشم بیت الحم»، «تانکی زیر درخت کریسمس» و «سایه کلیدها» و یک مجموعه شعر به نام «آینه‌های فرشتگان» از ابراهیم نصرالله منتشر می‌شود.

تمامیت علم به «کشف حقیقت» است و تمامیت نور به آن است که «هیچ تاریکی در آن نباشد». به عبارت دیگر، تمامیت یک شیء خلوص آن از چیزهایی است که مقابل و مخالف آن است. از این جمله است «انسان کامل» که آینه تمام‌نمای صفات الهی و جامع همه زنجیره هستی است.

جزء هفتم قرآن را با ترتیل شهریار پرهیزگار، معتز آقایی و عباس امام جمعه می‌شنوید.

تهران، انزلی، قشم و کیش میزبان کنسرت‌های اهالی موسیقی در روزهای نوروز 1403 خواهند بود.