جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه سازمان سینمایی تحت أمرش را حمایت‌گری، هماهنگی و تأیید محتوای فیلم‌ها معرفی کرد و گفت که در این زمینه شورایی را با نمایندگان ارگان‌ها تشکیل داده است.

مستند «نامیرا» با روایت کامران تفتی به مناسبت نزدیک شدن به روز ملی اهدای عضو (جشن نفس) روانه آنتن شبکه دو شده است.

جانی دپ بازیگر شناخته شده هالیوودی در نشست خبری اکران فیلم افتتاحیه جشنواره کن گفت من دیگر نیازی به هالیوود ندارم، همه من را می‌شناسند.

مسابقات هفته پایانی تیم‌های مدعی صدر جدول از همه شبکه‌های سراسری تلویزیون به صورت زنده پخش خواهد شد.

معاون سیما در جمع روابط عمومی شبکه‌ها و مراکز سیما به این نکته اشاره کرد که اگر اشکالی هم در برنامه‌ای روی آنتن پیش آمد صادقانه توضیح داده و از مشکل پیش آمده عذرخواهی کنیم که این طور حتماً به دل مردم هم می‌نشیند.

به نظر میرسد شلوغی بی سابقه سه شنبه 26 اردیبهشت در نمایشگاه کتاب ما را بدعادت کرده تا روز خلوت مصلی تهران را مانند روز شنبه اول هفته کسل کننده توصیف کنیم!

با اینکه تنها دو ماه از انتشار این نسخه جدید ازکتاب «سلام بر ابراهیم» می‌گذرد، این کتاب به چاپ سوم رسیده است.

دسته دختران فیلمی است که در آن زنان مدافع ایران را در خرمشهر نشان می‌دهد؛ زنانی که شاید مانند تصویر غالب آنان در فیلم‌های دیگر نباشد. اما همه آنان باهم با هر شکل و عقیده‌ای از کشور دفاع می‌کنند؛ این همان چیزی است که باید دختران امروز ببینند.

محسن قاضی، نویسنده و منتقد، همزمان با هشتمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب سی‌وچهارم در نشست نقد و بررسی کتاب «عزیز زیبای من» گفت: در کتاب ما یک حاجی لطیف و خانواده‌دوست را می‌بینیم که ارتباطی با حاج‌قاسم در میدان جنگ ندارد.

شبکه‌های تلویزیونی در کنار چند نوستالژی، فیلم‌های جدیدی همچون «هدیه»، «مدیر»، «مردی از تورنتو»، «لامبورگینی»، «لاک پشت های جهش یافته نینجا»، «گروه فک های تکاور»، «نیمی از من» و «ده قهرمان» را برای دو روز آخر هفته تدارک دیده است.

درحالی پس از ثبت پربازدید کننده‌ترین روز تاریخ نمایشگاه کتاب تهران در روز سه شنبه کم کم به پایان کار دور سی و چهارم نمایشگاه کتاب تهران نزدیک می‌شویم که مسئولان ستاد برگزاری برای نهمین روز این دوره 38 برنامه متنوع فرهنگی و ادبی تدارک دیده‌اند.

وزیر ارشاد با اشاره به نگاه جزیره‌ای حاکم بر مسائل فرهنگی گفت: متولیان فرهنگ این نوع نگاه را کنار بگذارند، چون باعث محرومیت بخش قابل توجهی از جامعه در دریافت خدمات شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «نماز و روزه در خانه ییلاقی» پاسخ گفتند.

مجموعه مستند «این یک اعتراض است» روایتی از جنبش‌های دانشجویی است؛ این مستند تمرکزی ویژه بر دولت اصلاحات و شکل‌گیری جریان دوم خرداد دارد.

سریال «دور دنیا در 80 روز» در واحد دوبلاژ اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما با گویندگی 23 نفر از گویندگان گفتار فیلم دوبله شد.

روایتی از ادبیات کهن ایران در قالب سریال نمایشی با عنوان «یکی بود، یکی نبود» قرار است ساخته شود.