شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

مراسم گرامیداشت دکتر غفوری فرد در تهران برگزار می‌شود.

شبکه نمایش به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، فیلم‌هایی را با این مضامین در جدول پخش خود قرار داده است.

حامد عنقا بالأخره سکوت را شکست و به مصاحبه بازیگر فقید واکنش نشان داد و گفت: حسام محمودی تعلق خاطر داشت به این فضا، به این شخصیت و به محمد بروجردی و فکر می‌کنم او در آن مصاحبه هم بیشتر درباره کلیت سینما و بی‌رحمی این فضا صحبت می‌کرد.

پزشکان برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به صورت رایگان مراجعان را ویزیت می‌کنند.

شبکه سه با انتشار تیزری از سریال تلویزیونی «نیکان» با بازی پژمان بازغی، سیما تیرانداز و شقایق فراهانی، به نظر می‌رسد قصد دارد این سریال را پس از پایان سریال «آتش و باد» آغاز کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: در کنار همه اقدامات خوبی که دارد انجام می شود ما نگران زبان فارسی هستیم. در فناوری‌های نوین و مراودات اقتصادی باید مراقب باشیم زبان فارسی آسیب نبیند.

سومین نشست خبری سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران دقایقی پیش با حضور علی رمضانی و جانعلی پور مدیر کمیته ناشران داخلی برگزار شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار برگزاری کارگاه های آموزشی برای پرورش و تربیت نسل جدید نویسنده در حوزه ایثار و شهادت است.

گروه های داوری بخش فیلمنامه و مستند، داستانی کوتاه، نماهنگ و پویانمایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار معرفی شدند

سریال‌های خاطرانگیز امنیتی و عاشقانه از امشب به آنتن تلویزیون می‌آیند و رنگ کنداکتور سیما را تغییر می‌دهد.

پویش "زندگی به سبک کتاب" بر اساس کتاب «ویولن‌زن روی پل»؛ روایتی درباره رهایی یک نویسنده از اعتیاد، برگزار می‌شود.

امروز در همایش بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان پارسی از برخی از فعالان عرصه زبان و ادبیات زبان فارسی تقدیر شد.

علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتابخاتون و قوماندان (روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد)؛ فرمانده لشکر فاطمیون)؛ یادداشتی را برای این کتاب نوشت.

سریال «سوران»؛ برگرفته از کتاب «عصرهای کریسکان»، نوشته کیانوش گلزار راغب، همزمان با فروش این کتاب در نمایشگاه، به مخاطبان معرفی می‌شود.

محسن یگانه خواننده‌ای است که حدود دو دهه در موسیقی پاپ ایران حضور داشته و همواره توانسته خود را در اوج نگه‌دارد و کیفیت بالایی در آثار و اجراهایش داشته باشد.

تحولی که ظرف چند سال گذشته در نشر الکترونیک، تغییر ذائقه مخاطب و فعالان عرصه نشر سنتی ایران رخ داده، حکایت از آن دارد که این حوزه می‌تواند دریچه‌های جدیدی را پیش روی بازار نشر ایران بگشاید.