سه‌شنبه 29 اسفند 1402

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی از توقف سه ساله طرح سنجش سرانه مطالعه به دلیل کمبود بودجه ابراز نگرانی کرد و از اجرای طرح جدید در این زمینه خبر داد.

در همان هفته ابتدایی جنگ، یکی از محورهای مهم زیر آتش سنگین رژیم بعث رفت که اگر مقاومت ارتش نبود، خوزستان به راحتی تحت تسلط عراق می‌رفت.

بازیگر نقش «پیروز» مجموعه تلویزیونی «آتش و باد» از سختی‌های این کار می‌گوید که در سرمای نیمه‌شب زمستان در امامزاده داود گاهی ریش و سبیل بازیگران و عوامل قندیل می‌بست و کار می‌کردند.

انجمن فیلم کوتاه ایران به منظور معرفی برترین آثار سینمای کوتاه ایران، مقررات و فراخوان سیزدهمین دوره جوایز ایسفا را منتشر کرد.

مدیر سکوی «اپیزود» گفت: ما درخواست دریافت مجوز تولید چند سریال را مطرح کرده‌ایم که به محض دریافت مجوز تولید، شاهد تولید و نمایش سریال‌های تولیدی «اپیزود» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان خواهیم بود.

پخش مرحله انتخابی برنامه تلویزیونی «همآهنگ» از چهارشنبه 30 فروردین آغاز می‌شود.

ماریو با فروش 87 میلیون دلاری خود توانست در دومین هفته پرفروش‌ترین فیلم شود و از "رنفیلد" و "جن‌گیر پاپ" جلوتر باشد.

در آستانه اکران فیلم سینمایی «دسته دختران»، از پوستر رسمی این فیلم سینمایی رونمایی شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از قیمت‌گذاری کارشناسی برای خدمات چاپی در سال پیش رو خبر داد و گفت: این قیمت‌ها به چاپخانه‌داران پیشنهاد می‌شود و لازم‌الاجرا نیست.

رئیس حوزه هنری‌انقلاب اسلامی از نمایشگاه «هنر انقلاب» بازدید کرد.

نتایج تحقیقات پژوهشی و مطالعات میدانی نشان می‌دهد که سطح سواد دانش‌آموز ایرانی در مهارت‌های زبانی و ادبی زبان فارسی از حد متوسط پایین‌تر است.

وزیر ارشاد گفت: ایجاد مناطق فرهنگی از برنامه‌های جدی دولت در حوزه مدیریت فرهنگی است که در مقابل مناطق اقتصادی در دستور کار وزارت فرهنگ با محوریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرار گرفته است.

سینمای ما نیاز به تحول دارد و این تحول دیگر به تنهایی با حل مسائل درونی سینما به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید راه‌کار مهم تعامل و همکاری با جهان را در دستور کار خود قرار بدهد تا روزنه‌های تغییر چه در گیشه و چه در زبان و شکل آن کم کم هویدا شود.

«الی...» روایت سفر فائضه غفار حدادی به کشور لبنان و حدود سرزمین‌های اشغالی است که به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

گزارش مرکز گسترش سینمای مستند بیانگر آن است که در سال 1401، 13 فیلم مستند در استان‌ها کلید خورده است.

نمایندگان پارلمان بریتانیا با طرح ادعاهای واهی علیه مجری شبکه پرس‌تی‌وی مجوزهای قانونی او را به عنوان عضو سابق پارلمان این کشور به دلیل همکاری با پرس‌تی‌وی لغو کرد.