پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

معاون امور زنان رئیس جمهور امروز در نشستی با بانوان نویسنده گفت: کرامت زنان در دنیای غرب پایمال شده است و حقوق انسانی زن را باید در کشورهای شرق با نشان دادن الگوی سوم زن و با عمل به آن نشان دهیم.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک روز مانده به اتمام سی‌وچهارمین دوره خود و در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها جشنی را ویژه دختران اجرا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حدود 20 هزار جلد کتاب برای مناطقی که جوانان و نوجوانان به این کتاب‌ها دسترسی یا قدرت خرید آنها را ندارند، تهیه و ارسال خواهیم کرد.

تلویزیون برای روز ملی جمعیت و فرزندآوری، ویژه‌هایی را تدارک دیده که قرار است شبکه سلامت به مدت 17 ساعت آنتن خود را به پخش این ویژه‌ها اختصاص دهد.

پیمان جبلی در نشستی مشترک با شهردار تهران، از توجه به مخاطب - شهروند و ویژگی‌های او به‌عنوان یکی از لازمه‌های بازنمایی امیدبخش پیشرفت و سازندگی در عرصه‌های شهری گفت.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به آرای صادر شده در کمیته رسیدگی‌به تخلفات ناشران گفت: یکی از ناشران لاتین کتابی خارج از مبادی ورودی نمایشگاه عرضه کرده بود که برای او رای صادر شد.

وزیر ارشاد گفت: توافقنامه جامع ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و ونزوئلا امضا و برنامه‌های فرهنگی هفتگی مشترک در تهران و کاراکاس برگزار خواهد شد و این همکاری را به یاری خداوند توسعه خواهیم داد.

رضا حداد کارگردان تئاتر صبح امروز در سن 54 سالگی درگذشت.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به نمایشگاه آمد و خبر خوبی به اهالی کتاب داد. جلسه رئیس نمایشگاه با مروجان کتاب، اقدام خوبی است که نباید منحصر به نمایشگاه شود.

یکی از اصلی‌ترین کارکردهای جوایز ادبی را تبلیغ برای آثار برتر و برگزیده می‌دانند و اگر کتابی در یک جایزه معتبر ادبی برنده شود، انتظار این است که مخاطبان به این کتاب علاقه‌مند شوند ولی درباره جایزه جلال آل احمد به نظر می‌رسد این اتفاق نیفتاده است.

کتاب صوتی سلول شماره 14 به زبان انگلیسی روز پنج شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از پژوهشگران و شخصیت‌های فرهنگی در بخش ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این شرایط جوانی غیور به‌پا خاست و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد و تلاش دشمنان برای شبهه‌افکنی و گل‌آلود کردن چهره این شهید موفق نیست زیرا این غیرتمندی نشان داد که این فرهنگ عفت‌پسند است.

محمد‌رضا سنگری نویسنده معتقد است در خطری که در ادبیات دفاع مقدس ما را تهدید می‌کند حرکت از اسوه به سوی اسطوره است.

معاون هنری ارشاد از کمبود بودجه برای هنر کشور می‌گوید که توان را برای تولید آثار هنری فاخر کم می‌کند؛ چیزی که منجر به کمبود این آثار در عرصه هنر انقلاب هم شده است. این در حالی است که برخی سفارتخانه‌ها برای تئاتری هزینه سنگین می‌کنند.

بامداد امروز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان جهاد تهران به مناسبت عملیات موفقیت‌آمیز 360 توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان اعتقاد دارد وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی استقبال گرمی از تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران داشته است.