پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

کم‌کم دفتر سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب روبه پایان است و در دهمین روز ستاد برگزاری برای مخاطبان و علاقمندان فرهنگ و ادب 35 برنامه‌متنوع تدارک دیده است.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های جدی وزارت ارشاد توجه به دیپلماسی فرهنگی است، توضیحاتی درباره عدالت فرهنگی و راه‌اندازی شهرک دیجیتالی قزوین ارائه داد.

انتشارات مکتب حاج قاسم 3 اثر جدید برای شهید سلیمانی به نمایشگاه کتاب آورده است؛ 2 کتاب ویژه رده سنی کودک و نوجوان و یک روایت عاطفی از روزهای پایانی حاج قاسم.

محمدکاظم کاظمی در دوره آموزشی شعر آفتابگردان‌ها، به تشریح سه جریان رباعی پس از انقلاب پرداخت و به ویژگی‌های هرکدام اشاره کرد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از ارسال 11 هزار و 940 بسته به دست مردم خبر داد و گفت: فروش مجازی به 83 میلیارد تومان رسید.

نشست تحلیلی با موضوع «نقش و جایگاه جوایز ادبی در چرخه نشر» با حضور وجیهه سامانی، نویسنده، احمد شاکری، پژوهشگر ادبیات و مهدی کاموس، منتقد، چهارشنبه 28 اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه گفت: موزه‌ها ذاتا مکانی برای صلح هستند.

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران با جمعی از ناشران دیدار کرد. در این دیدار ناشران دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: کالاهای فرهنگی در کشور باید یارانه داشته باشند و این در دستور کار قرار دارد چرا که دولت روی بحث‌های فرهنگی حساس است.

فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمد‌حسین قاسمی از 29 اردیبهشت، ساعت 8 صبح در پردیس نماوا اکران خواهد شد.

پیمان جبلی در بازدید از غرفه‌های نمایشگاه کتاب به این نکته اشاره کرد: همان‌طور که برنامه‌سازان ما به سمت پژوهش و کتاب سوق پیدا می‌کنند، حوزه نشر هم باید به فضای رسانه نزدیک شود و در تولید محتوا، به سمت و سوی رسانه‌ای آن نیز اهمیت بدهد.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از وضعیت جسمانی رضایت‌بخش حمید فیلی هنرمند پیشکسوت بعد از عمل جراحی مغز خبر داد.

نویسنده کتاب «میراث فراگیر» می‌گوید در شرایطی که زبان‌آموزی با درآمدزایی گره خورده است، می‌توان با راه‌های ابتکاری بر میزان فارسی‌آموزان در خارج از کشور افزود.

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده سرشناس کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: برای اینکه بچه‌ها کتاب‌خوان بشوند باید از بدو تولد برای‌شان قصه بخوانید.

تهیه‌کننده سریال تاریخی «سوران» ضمن اشاره به پخش احتمالی در امسال و ساخت فصل دوم این مجموعه می‌گوید: این مشکل که سراغ شخصیت‌های بزرگ تاریخی نمی‌رویم، دلیلش مربوط به سینماگران نیست.

حمید هیراد و مصطفی راغب دو خواننده موسیقی پاپ کشورمان، شب گذشته اجرایی مشترک را در تالار وزارت کشور روی صحنه بردند.