پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

سریال «اتاق امن» از روز شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه پخش خود را در رادیو نمایش آغاز می‌کند.

جلسه عمومی گروه بانوان تمدن‌ساز در جهت بررسی مسائل روز و تفاوت حکومت دینی و جمهوری اسلامی، کارکردهای حکومت دینی و ویژگی حاکمان دینی برگزار شد.

کتاب «زمین‌های مسلح»، نوشته گلعلی بابایی، یکپارچگی و وحدت در عملیات‌های سپاه و ارتش را به نمایش می گذارد.

محمدعلی عباسی اقدم گفت: «کرشمه ماه» از این نظر انتخاب شد که 90 درصد از زندگی آیت‌الله بهجت هنوز ناشناخته است. ایشان هیچ‌گاه خودش را در معرض شناخت قرار نمی‌داد، به همین دلیل، بخش اعظمی از زندگی ایشان هنوز ناشناخته مانده است.

نفر دوم سفارت مکزیک در ایران گفت: ترجمه آثار ایرانی به زبان اسپانیولی مخاطبانی در حد 400 میلیون نفر پیدا می‌کند.

کتاب «اطلس توصیفی اهل سنت ایران» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مسائلی از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

اجازه دارند با سازهایشان وارد شوند، کوکش را تنظیم کنند و این بار بدون ترس از اینکه بساط‌شان جمع شود، در بوستان آب و آتش برای مردم بنوازند.

مراسم یادبود مرحوم عماد افروغ با رونمایی از کتاب «ایران آینده» با حضور خانواده مرحوم افروغ، حجت الاسلام علی‌محمدی، محسن دنیوی، حامد ملک‌زاده و محسن دوباشی برگزار شد.

سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال گسترده هموطنان در روز گذشته گفت: خدا را شاکرم که روز گذشته زیباترین تصاویر در عمر 34 ساله نمایشگاه کتاب را نظاره کردیم و درخاطره‌ها ثبت شد.

رئیس سازمان سینمایی در هفتمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از این رویداد فرهنگی بازدید کرد.

سینما و کتاب عبارت جذاب و شیرینی است که در کشور ما هم در نشر و هم در تولید فیلم قدمت دارد اما اقتباس‌های زیادی هنوز صورت نگرفته در حالی که با توجه به انبوه کتب داستان و خاطره می‌توان چشم‌انداز عالی و وسیعی به آن داشت.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسب دهه کرامت و گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س)، جشن‌های «خیلی دخترونه» را برگزار می‌کند.

تصمیم دولت برای هضم هزینه سرسام آور کتاب و حل مشکل چاپ و نشر و ناشر می‌تواند بار روانی زیادی را از مردم بگیرد، تا هر کس بتواند در خلوت آنچه می‌خواهد بخواند.

2 تابلوی نقاشی کمیاب از رامبراند که تاکنون هرگز در معرض دید عموم قرار نگرفته بود، پس از 200 سال در مجموعه هنری خصوصی یک خانواده انگلیسی کشف شد.

مدیر انتشارات محراب قلم معتقد است بروز پدیده افزایش ترجمه در بازار کتاب کودک، طی سال‌های متمادی صورت گرفته و معلول عوامل متعددی است.

اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران ضمن حضور در مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با عبدالرضا سهرابی مدیرکل این مرکز، دیدار کردند.