پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

جمعی از شاعران آیینی کشور تازه‌ترین سروده‌های خود را همزمان با میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه (س)، به پیشگاه این بانو تقدیم کردند.

شاید ادبیات کودک و نوجوان در این سال‌ها بیش از هر زمان دیگری به قیصر امین‌پورها و امیرحسین فردی‌های دیگری نیاز دارد تا برای این حوزه پدری کنند.

دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر برای روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر رونمایی شد.

کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفری تازه و هم‌زمان با دهه کرامت، مسیر حرکت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا (ع) در ایران را برای اجرای برنامه‌های خود برگزید.

آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «نگاه اتفاقی به نامحرم» پاسخ گفتند.

سردار مجید سوری، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج می‌گوید: اردوهای راهیان نور چیزی جز تبیین معارف جنگ نیست و به دنبال استفاده از مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی یک خبر خوش هم برای کتاب‌خوان‌های مناطق کم‌برخوردار کشور دارد که آن را در پاسخ به پرسش خبرنگاری مطرح می‌کند:" بنا داریم 20 هزار جلد کتاب به جوانان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار کشور اهدا کنیم.

درباره مشکلات و بیماری‌های «فردوس کاویانی» بسیار صحبت شده است؛ ایرج راد و «خانه تئاتر» پیگیرِ احوالات او شده‌اند و حتی برای این هنرمند پرستار هم گرفته‌اند.

زمان ثبت‌نام و ارسال اثر به دومین دوره مهرواره هوای نو که تا پایان اردیبهشت‌ماه 1401 اعلام شده بود، 25 روز تمدید شد.

آخرین نشست خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه برگزار شد.

شماره‌های 47 و 48 ماهنامه خبری تحلیلی کد ویژه فروردین و اردیبهشت‌ماه 1402 همراه با گفتارها و نوشتارهایی از صاحب‌نظران حوزه تنظیم‌گری در فضای مجازی و اظهارات برخی فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای درخصوص ساترا در 56 صفحه منتشر شد.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس خبر داد.

مراسم رونمایی از کتاب «صفر مرزی»، مجموعه سروده‌های سیده فرشته حسینی با حضور جمعی از شاعران و پژوهشگران همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد.

خاطرات حسین فردوست، «سیاه جامگان» درباره چگونگی پیدایش داعش و چند کتاب دیگر جزو پرفروش‌های انتشارات مؤسسه اطلاعات به شمار می‌رود.

اولین سالروز ارتحال آیت‌الله سبد عبدالله فاطمی‌نیا، عالم و واعظ معروف، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

شبکه‌های رادیویی ویژه روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.