جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در عمل فقط یک لوگو در تیتراژ آثار باقی مانده است و تشکری که در انتهای هر فیلم از آن می‌شود. تشکری که در برابر نطق‌های انبوه و گلایه‌های جدی سینماگران حوزه دفاع مقدس چندان به چشم نمی‌آید.

معاون فرهنگی هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به معرفی اهم برنامه‌های آن مؤسسه در هفته کتاب پرداخت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.

جدیدترین فیلم مارولی در افتتاحیه خود 28 میلیون دلار فروش کرد و توانست عنوان پانزدهمین پیش نمایش پرفروش را برای خود ثبت کند.

انتشارات ققنوس «مدرنیته مشروع است»، نوشته سید‌مسعود آذرفام را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

همزمان با 21 آبان و سالروز شهادت حاج حسن طهرانی مقدم، نماهنگ "ایرانی مقدم" با شعر و اجرای قاسم صرافان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر می‌شود.

سریال طنز «جزر و مد» به تهیه‌کنندگی محسن توکل‌فرد و کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده از شنبه 21 آبان روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

محمدسهیل سرو با اشاره به مفهوم «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» در بیانیه گام دوم گفت: توجه به این 3 موضوع مهم، موفقیت و پیشرفت کشور را به همراه دارد.

علی شعیبی از انتشار کتاب «شیر خدا علی (ع)»؛ با نگاهی به زندگی و سیره امام علی (ع) در بستر تاریخی و روایی برای گروه سنی نوجوان خبر داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر قدرت نرم کتابخانه‌های عمومی در حوزه اثرگذاری فرهنگی از کمبود بودجه جدی در این نهاد، غربت مطالعه و نگاه غیرفرهنگی به حوزه کتابخانه‌ها سخن می‌گوید.

رادیو فرهنگ در سالگرد شهادت دانشمندِ شهید، حاج حسن طهرانی‌مقدم مستندی از زندگی و فعالیت‌های وی را روانه آنتن می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کمک به ساخت سریال‌های فاخر می‌گوید که همه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس متفق‌القول‌اند تولید آثار فاخر هنری در رسانه ملی نیازمند اعتبارات بیشتری است و ما این حمایت را از صداوسیما خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از دستاوردهای دولت جدید این است که زنان را در تصمیم‌سازی‌ها دخالت مستقیم داده است، ازجمله رئیس جمهور برای اولین بار در تاریخ ایران زنان نخبه، فرهیخته و متخصصی را در شوراهای عالی منصوب کردند.

«زخمی لبخند» روایت‌هایی از زندگی مربی جهادگر شهید علی خلیلی است که توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

فرهنگسرای اندیشه با برپایی نمایشگاه «بهار کتاب» و عرضه جدیدترین آثار مکتوب، به استقبال هفته کتابخوانی رفته است.

وزیر ارشاد گفت: ظرفیت مسکن خبرنگاران از 12 هزار نفر به 24 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.