یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

ابوالقاسم حسینجانی، شاعر و نویسنده، ساعاتی پیش در سن 73 سالگی درگذشت. از او کتاب‌های متعددی چون "حسین (ع) احیاگر آدم" منتشر شده است.

برنامه «پرونده پنهان» شبکه انگلیسی‌زبانِ صدا و سیما در جریان وضعیت نامطلوب حقوق بشر و دموکراسی در بحرین، رژیم آل‌خلیفه و لاف‌زنی در بابِ تعهد به دموکراسی را سوژه کرده است.

استقبال قابل توجه کودکان از انیمیشن‌های سینمایی مانند «پسر دلفینی» و «لوپتو» امید تازه‌ای را به رونق گیشه‌ها بخشیده‌است؛ به طوری که «لوپتو» در مدت کوتاه یک هفته به فروش بیش از 750 میلیون تومانی رسیده‌است.

شبکه‌های تلویزیونی برای دو روز آخر هفته نوستالژی‌های ایرانی و فیلم‌های جدیدی از سینمای جهان تدارک دیده است.

میلاد عرفانپور با ابیاتی شاعرانه، راوی درد و دل‌های مادر آرتین، پسرک شیرازی مجروح در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) شده است.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» این روزها خیلی به سختی می‌شنود، صدایش صلابتِ گذشته را ندارد اما هنوز دوست دارد به صحنه بازی برگردد.

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق (تهران بزرگ) با معرفی برگزیدگان دو بخش خیابانی و صحنه‌ای برگزار شد.

پس از پایان داوری فراخوان «تأمین طرح نیمه دوم سال1401»، 49 طرح از 47 هنرمند عرصه هنرهای تجسمی انتخاب و معرفی شدند.

طائب‌، کارشناس مسائل زنان معتقد است زن ایرانی امروز در وجوه متعددی نسبت به میراث‌داران خود رشد کرده و حسب توانایی‌هایش، علاقمند به کنشگری اجتماعی است. فهم نکردن این زن مستعد و عدم تغییر محیط برای استقبال از فعال شدن او، چالش‌های زیادی بوجود می‌آورد.

دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تشریح برنامه‌های این نهاد برای ایام هفته کتاب، از افتتاح 17 کتابخانه عمومی به این مناسبت خبر داد.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی از برگزاری بیش از 100 برنامه در هفته کتاب از سوی این سازمان خبر داد.

فصل دوم برنامه تلویزیونی «میشه که بشه» به تهیه‌کنندگی کامران سیف‌اللهی پخش خود را از شبکه نسیم آغاز می‌کند.

تمبر یادبود هشتادوپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و صربستان مزین به سه نماد «پاسارگاد، میدان آزادی و فرش ایرانی» منتشر شد.

مجموعه پوستر «شهید امنیت» از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید و منتشر شد.

سریال «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و نویسندگی مجید آسودگان با آواز محمد معتمدی در تیتراژِ این سریال همراه می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بنیاد سینمای فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته 14 فیلم سینمایی است.