پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

دومین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با نمایش فیلم‌های متنوع از ژانر‌های گوناگون دنبال می‌شود.

امروزه دشمن حداقل از طریق دو جبهه در جوامع نفوذ می‌کند که حداقل شامل رسانه‌ها و نفوذ در گلوگاه‌های حساس نظام می‌شود. این نفوذ گاه عینی و گاهی شامل بردگی فکری است.

شبکه‌های سیما برای آخر هفته، «ماجرای نیمروز» و «یک حبه قند» را با چندین فیلم جدید که برای اولین بار روی آنتن می‌رود، تدارک دیده‌اند.

مسعود نوری قاری ممتاز ایرانی به عنوان اولین قرعه در شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تلاوت نهایی خود را اجرا کرد.

بیش از 4هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سراسر استان‌ها در پی اتفاقات اخیر بیانیه‌ای صادر کردند.

قاری ایرانی اعزام شده به مسابقات قرآن مالزی اولین قاری تلاوت‌کننده در این مسابقات خواهد بود که تلاوت او به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر با تشریح ادامه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در دو استان کشور گفت: این جشنواره در استان‌های فارس و خراسان رضوی ادامه می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر خیابانی در این استان گفت: زیرساخت‌های تئاتر خیابانی تقویت می‌شوند.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به اینکه این بنیاد تا 5 سال آینده برای تمام استان‌های کشور یک اثر سینمایی تولید می‌کند گفت: تاکنون تفاهم‌نامه با 7 استان برای تولید در سال 1402 منعقد شده است.

انتشارات جمکران کتاب «شاه جعفر»، به قلم سعید محمدی را با نگاهی تاریخی همراه با زبانی داستانی از مقاومت مردم قم دربرابر حمله مغول منتشر کرده است.

افتتاحیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران همزمان با آغاز اکران‌های این رویداد برگزار شد و دبیر جشنواره با حضور در سالن نمایش از حضور و همراهی سینماگران و مخاطبان تشکر کرد.

آثار راه‌یافته به سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها در سالن‌های اصلی میزبان این رویداد روی پرده می‌روند و امکان تماشای آنلاین این آثار وجود ندارد.

علی‌اکبرف در دیدار معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: همکاری‌های ایران و روسیه گسترده است اما باید تلاش کنیم نقش فرهنگ در روابط دو کشور پررنگ‌تر شود.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران سال‌ها فعالیت حرفه‌ای محمود نظرعلیان بازیگر با سابقه را بزرگ داشته و یادِ نویسنده و کارگردان فقید سینما را گرامی می‌دارد.

آیین تکریم و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مجید قربانخانی و یادمان این شهید جوان که حر مدافعان حرم نام گرفته است از سوی فرهنگسرای خاتم (ص) برگزار می‌شود.

موزه سینمای ایران میزبان چهار دهه فیلم‌های سینمای ایران در حوزه کودک و نوجوان می‌شود.