شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فصل دوم برنامه تلویزیونی «میشه که بشه» به تهیه‌کنندگی کامران سیف‌اللهی پخش خود را از شبکه نسیم آغاز می‌کند.

تمبر یادبود هشتادوپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و صربستان مزین به سه نماد «پاسارگاد، میدان آزادی و فرش ایرانی» منتشر شد.

مجموعه پوستر «شهید امنیت» از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید و منتشر شد.

سریال «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و نویسندگی مجید آسودگان با آواز محمد معتمدی در تیتراژِ این سریال همراه می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بنیاد سینمای فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته 14 فیلم سینمایی است.

خسرو بامداد، محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر صبح امروز چهارشنبه 18 آبان درگذشت.

دستاوردهای فرهنگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی هنر سومیت 2022 شهر گوالیر هند به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهار هزار گروه سرود فعال در 26 هزار کانون فرهنگی مساجد تنها گوشه‌ای از ظرفیت های عظیم جبهه فرهنگی انقلاب با پشتوانه های مردمی به شمار می‌رود که می توانند آثاری هنری مقبولی با موضوع «مهدویت» و «انتظار» به تولید برسانند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در سخنان خود، از تدوین نظام‌نامه موضوعی گفت‌وگوی ادیان توسط گروه‌های مختلف این مرکز و چاپ فصلنامه خبر داد.

مراسم سالگرد عروج پدر موشکی، سردار شهید حاج "حسن طهرانی مقدم" در بهشت زهرا (س) و در جوار مزار مطهر وی برگزار می‌شود.

جشنواره "ایران آینده" ویژه نوجوانان در باغ کتاب برگزار می‌شود و برنامه‌های شاد و مفرحی برای آنان درنظر گرفته شده است؛ از بازی‌های دیجیتال تا ورزش و آشپزی!

ثبت‌نام اولیه هنرمندان، اعضای صنوف و رسانه‌ها برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از شنبه 21 آبان ماه آغاز می‌شود.

برگزاری پویش «گزارشگر شو» برای جذب گزارشگران رشته‌های مختلف ورزشی، و افتتاح شبکه‌های تلوبیونی ورزش 2 و 3 از مهم‌ترین اقدامات آتی این شبکه خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین یادداشت خود، مطالعه کتاب «خاطرات سفیر»، اثر نیلوفر شادمهری را به مخاطبان پیشنهاد کرد.

مدیرعامل خانه کتاب ضمن تشریح جزئیات طرح سامانه خرید از کتابفروشی‌ها به ابهامات درباره این طرح پاسخ داد.

رئیس صدا و سیما بر ایفای نقش مؤثر و حمایتی شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی2022 قطر و نیز پوشش گسترده حضور این تیم در جام جهانی فوتبال تأکید کرد و رسانه ملی را یار دوازدهم تیم ملی در این رویداد ورزشی خواند.