شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از دستاوردهای دولت جدید این است که زنان را در تصمیم‌سازی‌ها دخالت مستقیم داده است، ازجمله رئیس جمهور برای اولین بار در تاریخ ایران زنان نخبه، فرهیخته و متخصصی را در شوراهای عالی منصوب کردند.

«زخمی لبخند» روایت‌هایی از زندگی مربی جهادگر شهید علی خلیلی است که توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

فرهنگسرای اندیشه با برپایی نمایشگاه «بهار کتاب» و عرضه جدیدترین آثار مکتوب، به استقبال هفته کتابخوانی رفته است.

وزیر ارشاد گفت: ظرفیت مسکن خبرنگاران از 12 هزار نفر به 24 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیر شبکه کودک از ادامه مسیر برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه در باشگاه نهال و امید این شبکه خبر داد و گفت: کارهای برگزیده بچه‌ها در شبکه کودک به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر شبکه کودک بابت پخش گزارش حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) از این شبکه، عذرخواهی کرد و درباره جزییات ماجرا به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حسن روح‌الامین در پی حمله‌ی تروریستیِ انجام شده در شیراز، تازه‌ترین اثر خود را به حرم احمدبن موسی‌الکاظم علیه‌سلام تقدیم کرد.

بخش «رادیو تئاتر» در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، در شیراز و با معرفی و تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

یک نمایش با روایتی جذاب و شاد از کلیله و دمنه برای کودکان در سینما ملت روی صحنه می‌رود.

بازیگر نقش «رستم» در سریال «ستایش» به دنبال اعلامِ ساخته نشدن ادامه این مجموعه تلویزیونی ابراز ناراحتی کرد و گفت: واقعاً حیف نیست که «ستایش» ادامه پیدا نکند؛ سریالی که به هرجا می‌روم مردم سؤال می‌کنند چه زمانی ادامه اش ساخته می‌شود.

نظام پاداش و جزا که برای گفتار و اعمال و حتی نیت‌های ما قرار گرفته است، بر این اساس ممکن است کار خیری در دنیا انجام بدهیم ولی بعد از آن مرتکب شر و گناهی شویم که به کلی آن عمل را حبط کند و از تأثیر بیندازد.

اسپیلبرگ در مصاحبه‌ای اخیراً گفته که اکران فیلم‌های او و دوستانش در شبکه‌های آنلاین مانند HBO MAX آنها را به زیر اتوبوس انداخته است زیرا فیلم‌ها در سینما با تشریفات مرسوم اکران نشده‌اند؛ اما اگر این شبکه‌ها نبودند هالیوود در کرونا زنده می‌ماند؟

انوش معظمی درباره دلیل بازی نکردن در سریال «جیران» و اینکه گفته می‌شود قرار است بعد از «مختارنامه» در سریال «سلمان فارسی» دوباره در جلوی دوربین داود میرباقری قرار گیرد، توضیحاتی داد.

اصغر حیدری می‌گوید که با تمامِ سریال‌ها و فیلم‌هایی که برای تلویزیون و سینما در کارنامه او وجود دارد اما هنوز هم مردم او را در کوچه و خیابان به نامِ نقشی در سریال «شب‌های برره» به یاد می‌آورند.

کتاب خاطرات «مرضیه حدیدچی دباغ» جزو اولین تلاش‌ها برای نشان دادن نقش زنان در فعالیت‌های سیاسی پیش و پس از پیروزی انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «غسل مس میت و دیه سقط جنین» پاسخ گفتند.