پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

تسهیلات 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن باید به سازندگان اختصاص یابد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تسهیلات 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن باید به سازندگان اختصاص یابد

با توجه به تصویب تسهیلات 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار برای توسعه و تسریع در روند اجرا، این وام به سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید اختصاص یابد.

از روز گذشته خبری مبنی بر افزایش میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان از روز گذشته مطرح شده که با تصویب این میزان تسهیلات ما شاهد رونق در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

با توجه به آنکه بسیاری از سازندگان پیش از این اعلام کرده که برای تسریع در روند ساخت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن باید منابع مالی تزریق شود؛ بنابراین برای بهبود در اجرای این طرح باید با آزاد سازی اراضی دستگاه های دولتی و انحصار زدایی در این بخش بتوانیم شاهد اجرایی شدن حدود یک میلیون واحد مسکونی در سال باشیم و از سوی دیگر با توجه به آنکه بسیاری از اراضی در کشور همچنان دست دستگاه های دولتی هستند بنابراین می توان با آزاد سازی آنها و در اختیار قرار دادن این اراضی به متقاضیان بتوانیم شاهد توسعه افقی شهرها در کشور باشیم.

گفتنی است پیش از این هم مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که آزاد سازی اراضی را از دستگاه های دولتی با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد و در حال حاضر یکی از اهداف ما توسعه افقی شهرها و اجرایی شدن طرح ویلایی سازی در کشور هست.

حال با توجه به تصویب این میزان تسهیلات باید منتظر باشیم و ببینم آیا این تسهیلات به سازندگان اختصاص خواهد یافت بنابراین باید دولت پیگیر پرداخت این تسیهلات به سازندگان مسکن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی