دوشنبه 16 مهر 1403

تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال، توسط بسیج سازندگی در مرودشت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال، توسط بسیج سازندگی در مرودشت

نصیبی گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که در یی دو سال گذشته راه‌اندازی شده و توانسته است اشتغال‌آفزینی خوبی برای مردم منطقه ایجاد کند از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج در شهرستان مرودشت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت در گفتگو با خبرنگار شیرازه به گوشه‌ای از اقدامات انجام شده توسط این ناحیه و برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: هفته بسیج امسال با شعار «بسیج خدمتگزار همه ملت و مردم ایران» شروع شده، در همین راستا روز 29 آبان ماه مصادف با اولین روز هفته بسیج برنامه های سپاه ناحیه مرودشت همزمان با سراسر کشور و استان شروع گردید.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با دیدار ائمه جمعه و جماعات، بزرگان دینی در سطح شهرستان و علما شروع شده است، افزود: در سطح منطقه جغرافیایی شهرستان مرودشت بالغ‌بر 800 برنامه متنوع در عرصه های مختلف اجرا میگردد که چند روزی است آغاز شده است. نصیبی از افتتاح عرصه های خدمات رسانی و محرومیت زدایی در بخش های مختلف عمرانی بسیج سازندگی، پروژه های آبرسانی، کمک های مومنانه، افتتاح پایگاه های مقاومت، مراکز خدماتی به مردم خبر داد و گفت: اینها تنها بخشی از اقدامات مهمی است که در این راستا صورت گرفته، همچنین برگزاری یادواره های شهدا و دیدار با خانواده های شهدا به صورت دسته جمعی که ما اولین روز هفته بسیج با حضور حداکثری صورت گرفت. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین همایش های جهاد تبیین با توجه به موضوع روز و ضرورتی که وجود دارد اشاره و اظهار کرد: برنامه های مختلف تقویت بنیه رزمی و دفاعی، نمایش اقتدار بسیجیان در این راستا قابل ارزیابی است. به گفته وی در بحث جهش مسکن هم اقداماتی را دوستان و گروه های جهادی شروع کردند و انشالله در این هفته به جد پیگیری خواهد شد و در برخی نقاط نیز تعدادی از این واحد های مسکونی افتتاح و تحویل صاحبان مسکن ها با توجه به هماهنگی هایی که به عمل آمده خواهد شد. نصیبی از اجرای برنامه گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس و یادآوری خاطراتشان با حضور شخصیت‌های نظامی از جمله مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سردار کوشکی خبر داد و گفت: این برنامه از هفته گذشته آغاز و همچنان هم ادامه دارد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت با بیان اینکه بالغ بر 286 پایگاه مقاومت محلات داریم که کانون های اقشاری نیز به آن اضافه خواهد شد، اظهار کرد: در تمام این اماکن برنامه هفته بسیج برگزار خواهد شد. تقویت همه جانبه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و بنیه دفاعی بسیج از جمله برنامه هایی است که نصیبی به آن اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزشی، بصیرتی و به صورت ویژه جهاد تبیین، همچنین کارگاه های اشتغالزایی افتتاح و شروع به کار کارگاه های اشتغالزایی، صندوق های قرض الحسنه ای که در یی دو سال گذشته راه اندازی شده و توانسته است اشتغال آفزینی خوبی برای مردم منطقه ایجاد کند از دیگر برناه های بسیج در شهرستان مرودشت است. به گفته وی افتتاح چندین نیروگاه خورشیدی در منطقه کامفیروز این شهرستان توسط بسیج سازندگی انجام شده که با شور و اشتیاق و استقبال مردم ادامه خواهد داشت، همچنین، حضور فعال گروه های بیست و دوگانه بسیج اقشار نیز در این برناهمه ها به چشم میخورد که در ادامه برنامه شکوه اقتدار بسیج در 5 آذر ماه مصادف با روز تشکیل بسیج به اجرا در خواهد آمد. نصیبی در پایان با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری «بسیج متعلق به همه مردم است»، عنوان کرد: بسیج پاره تن نظاتم است و هیچ گاه نباید مصالح نظام و مردم را نباید فراموش کند. انتهای پیام /