شنبه 7 مهر 1403

تصادف جاده بیجار به تکاب 2 کشته برجا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف جاده بیجار به تکاب 2 کشته برجا گذاشت

سنندج - ایرنا - فرمانده پلیس راه بیجار از وقوع 2 فقره تصادف رانندگی منجر به کشته شدن 2 نفر در راه ارتباطی بیجار به تکاب خبر داد و گفت: این جاده ارتباطی از مناطق پر حادثه است.

سرهنگ فریدون اکبری شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نخستین تصادف یک دستگاه موتورسیکلت و مینی بوس با هم برخورد کردند که منجر به مصدومیت شدید راکب موتورسیکلت شد.

وی افزود: راکب موتورسیکلت که بشدت آسیب دیده بود حین انتقال به بیمارستان در مسیر جان خود را از دست داد.

فرمانده پلیس راه بیجار یادآور شد: این تصادف در محدوده روستای گردشگری قم چقای اتفاق افتاد و به علت شدت حادثه، جابجایی مصدوم و تغییر صحنه تصادف، اعلام نظر پلیس در خصوص مقصر اصلی در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: در حادثه دوم که میان یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه پژه 405 در راه ارتباطی بیجار به تکاب در پیچ معروف به شرکت گچ روی داد، یکی از سرنشینان خودروی سورای پراید جان باخت.

سرهنگ اکبری گفت: علت اصلی این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ خودرو سواری پراید اعلام شده است.

وی افزود: متاسفانه هر ساله تصادفات متعددی در این راه ارتباطی بویژه در این نقطه که یک پیچ خطرناک و حادثه خیز است رخ می‌دهد و با توجه به مکاتبات گذشته پلیس راه با راه و شهرسازی، هنوز برای اصلاح این نقطه اقدامی نشده است.

عدم کیفیت آسفالت، دست اندازهای متعدد، پیچ خطر آفرین و مسدود سازی غیر اصولی برخی از راه‌های ارتباطی بیجار به سایر شهرهای استان کردستان و همچنین راه‌های ارتباطی با استان‌های زنجان، همدان و آذربایجان شرقی، حوادث رانندگی سالانه خسارت های جانی و مالی زیادی در این مسیرها بر جا می‌گذارد.

برغم پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مدیران راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیجار بدلیل نداشتن مجوز از مقامات فرادستی حاضر به پاسخگویی نشدند.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*