دوشنبه 16 مهر 1403

تصادف در کهگیلویه و بویراحمد یک کشته و سه زخمی به جا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف در کهگیلویه و بویراحمد یک کشته و سه زخمی به جا گذاشت

یاسوج - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو با پراید در حوالی دوراهی گنجه ای جاده یاسوج به اصفهان، یک نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند.

محسن جلیل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصادف در حدود ساعت 8 و 49 دقیقه امروز حوالی دوراهی گنجه ای در محور یاسوج به اصفهان به وقوع پیوست.

وی افزود: بلافاصله اکیپ های اورژانس به منطقه اعزام شدند اما راننده خودروی پراید پیش از رسیدن آنها به سبب شدت جراحات وارده فوت کرده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کدهای اعزامی آمبولانس های پایگاه های کد مادوان، کد مادوان و کد کمربندی یاسوج به اصفهان 707 به محل اعزام شدند.

جلیل ابراز داشت: سه مصدوم این حادثه بعد از ارائه خدمات پزشکی اولیه توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 95 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است

*س_برچسب‌ها_س*