چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

تعداد مسافران هوایی کشور به بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تعداد مسافران هوایی کشور به بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر رسید

مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: دریک ماه گذشته پرتردد‌ترین فرودگاه هوایی کشور مربوط به مهرآباد، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز بوده که بیش از 2 میلیون و 300 مسافر پذیرش و اعزام شدند.

محمدحسین آجیلیان مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشوردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیات نوروزی از 24 اسفند ماه تا 17 فروردین ماه ادامه داشت گفت: در این مدت 19 هزار و 478 نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شد که افزایش 2 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یک ماه گذشته یک هزار و 671 نشست و برخاست بین‌المللی و 17 هزار و 807 نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت انجام شده است و به این ترتیب 2 میلیون و 347 هزار هزار و 137 مسافر داخلی و 200 هزار و 596 مسافر بین‌المللی اعزام و پذیرش شدند.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور در مدت مذکور 7 هزار و 641 نشست و برخاست داشته و 916 هزار و 800 مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

آجیلیان گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش 507 هزار و 604 مسافر و 3 هزار و 694 نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد. به گفته آجیلیان فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش 183 هزار و 649 مسافر و نشست و برخاست یک هزار و 638 پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش 115 هزار و 21 مسافر و نشست و برخاست یک هزار و 12 پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش 102 هزار و 16 مسافر و نشست و برخاست 893 پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در ایام نوروز به 3 هزار و 994 نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.

آجیلیان با بیان اینکه رشد 3 تا 5 درصدی را برای انجام پرواز‌های نوروزی پیش بینی کرده ایم که در حال حاضر شاهد رشد 3 درصدی در جابه جایی مسافران بوده ایم گفت: مقاصد اول پرواز‌های داخلی ما در نوروز مشهد و فرودگاه کیش و سفر‌های خارجی به ترتیب ترکیه، دبی و نجف بوده است.

مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشوربا بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاخیرات کمتری در پرواز‌های داخلی داشته ایم گفت: بخش عمده‌ای از تاخیرات در ابتدای تعطیلات به دلیل شرایط آب و هوایی بود که خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شد و مدیران شرکت‌های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی در قالب بخش OOC حضور داشتند میزان تاخیرات کاهش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی