پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تعطیلی ادارات هرمزگان شامل مناطق قرمز بندرعباس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی ادارات هرمزگان شامل مناطق قرمز بندرعباس است

بندرعباس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه تعطیلی ادارات استان در طرح جدید شامل مناطق قرمز بندرعباس است، گفت: حضور کارکنان در ادارات بستگی به تشخیص مدیر دستگاه دارد.

سعید ناجی عصر جمعه درپی اعلام سخنان رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از تعطیلی ادارات در هفته آتی افزود: استانداری، فرمانداری ها و دیگر ادارات خدمات رسان شامل این تعطیلی نمی شوند.

وی ادامه داد: در این راستابخش های اورژانسی و حوادث دستگاه های خدماتی، بخش عمرانی، تولیدی، صنعتی و بانک ها با رعایت پروتکل و سقف حضور فعال هستند و همچنین ادارات مشمول این طرح باید حداکثر کارکنان به جز کارکنان ضروری ادارات را از حضور در محل کار معاف کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 406 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم آذر 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 14 هزار و 51 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 245 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 922 هزار و 397 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون 640 هزار و 65 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 5860 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از 60 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیا به شمار می‌آید. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت 21 تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*