پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های هنری وزارت ارشاد گفت: تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی هیچ ارتباطی به هنرستان‌های وزارت فرهنگ ندارد.

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفت: اخباری که در خصوصتعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی منتشر شده هیچ ارتباطی به هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداردو سیاست این نهاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است.

به گفته اسماعیلی، در حال حاضر 57 هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند کهبیش از 6هزار هنرجوی دختر و پسر در رشته‌های موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی - نوازندگی ساز جهانی)، تجسمی (نقاشی - گرافیک)، نمایش، پویانمایی و سینما مشغول به تحصیل هستند.

او ادامه داد: در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در دولت مردمی قرار دارد و از ابتدای دولت سیزدهم 9 هنرستان جدید تاسیس شده و مقرر شده که سیاست هر استان 2هنرستان پیگیری و اجرایی شود.

اسماعیلی با اشاره به توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌های وابسته به این نهاد در سال تحصیلی 1402-1401 گفت: از دیگربرنامه‌های پیش رو توسعه و تقویت رشته‌های هنری در این هنرستان‌هاست که رشته‌های پنج گانه در تمامی هنرستان‌ها راه‌اندازی شود کهاز سال تحصیلی جدید این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها