دوشنبه 9 مهر 1403

تعیین جایزه 4.5 میلیارد ریالی برای اسب‌های برنده هفته دهم کورس گنبد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعیین جایزه 4.5 میلیارد ریالی برای اسب‌های برنده هفته دهم کورس گنبد

گنبدکاووس - ایرنا - برگزارکنندگان کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم هفته دهم این رخداد در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در مجموعه سوارکاری این شهرستان چهار میلیارد و 414 میلیون ریال جایزه نقدی پیش‌بینی کردند.

مطابق جدول اعلام شده توسط هیات سوارکاری گنبدکاووس، برای هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان مالکان 127 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" ثبت نام کردند و قرار است در 12 دور و به مسافت‌های هزار، هزار و 200 و هزار و 600 متر با هم به رقابت بپردازند.

مطابق جدول اعلامی در روز نخست هفته دهم این مسابقات که عصر پنجشنبه 9 دی در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار خواهد شد، 62 راس اسب ثبت نام شده در 6 دور شامل 2 دور هزار متری، سه دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته دهم در مجموع مبلغ 2 میلیارد و 257 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

همچنین در روز دوم مسابقات این هفته نیز که قرار است عصر جمعه 10 دی برگزار خواهد شد، مالکان 65 راس اسب برای رقابت در 6 دور شامل سه دور هزار متری، 2 دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری ثبت نام کردند.

کمیته برگزاری مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته دهم نیز در مجموع 2 میلیارد و 157 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

به گفته بهروز نیازی رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس، فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است تا پایان اسفند امسال (روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته) برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*