چهارشنبه 18 مهر 1403

تفتیان: برای مدال به پیکارهای جهانی دوومیدانی می‌روم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تفتیان: برای مدال به پیکارهای جهانی دوومیدانی می‌روم

تهران - ایرنا - «حسن تفتیان» سریع‌ترین مرد ایران این روزها خود را برای شرکت در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان آماده می‌کند. او هدف از شرکت در این مسابقات را فقط کسب مدال عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، به همین دلیل «حسن تفیتان» روزانه به طور مرتب پنج ساعت و در برخی از روزها هشت ساعت تمرین می‌کند تا از شرکت در مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی جهان که 28 اسفند ماه سال جاری در چین برگزار می‌شود بتواند مدالی کسب کند.

وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدفم از برپایی اردو و تمرینات سخت و فشرده کسب موفقیت (مدال) در مسابقات داخل سالن جهانی است و اطمینان دارم در صورت برگزاری تمرینات منظم و حمایت و پشتیبانی لازم به آن دست پیدا خواهم کرد. این شیوه و روند تمرینات را زیر نظر «مهدی چراغی» مربی بدنسازم و «یوسف خسروی» به همین ترتیب در آکادمی ملی المپیک و ورزشگاه تخصصی دو و میدانی آفتاب انقلاب به صورت شخصی ادامه خواهم داد تا زمانی که برای اردوی برون مرزی مهیای سفر شوم. این اردو 2 ماه دیگر در تهران ادامه خواهد داشت و پس از آن به فرانسه خواهم رفت تا طبق برنامه از پیش تنظیم شده زیر نظر «اونتانون گای» مربی خارجی اردوی اصلی خود را به منظور شرکت در مسابقات جهانی را برگزار کنم.

تفتیان ادامه داد: در مسابقات جهانی بهترین‌ها شرکت می‌کنند و صعود به دور پایانی و کسب مدال در فینال رقابت‌ها به ویژه در دوهای سرعت بسیار دشوار است. زمان کمی تا آغاز مسابقات جهانی در چین باقی است. از آنجا که به دنبال کسب مدال در این رقابت ها هستم به طور حتم در این مدت هیچ فرصتی را از دست نخواهم داد.

وی در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان بیرمنگام انگلیس با ثبت رکورد 6 ثانیه و 53 صدم ثانیه عنوان پنجمی ماده 60 متر را کسب کرد.

وی یادآور شد: برای کسب مدال تمریناتم را بدون وقفه و سخت دنبال خواهم کرد و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نخواهم کرد و پای قولی که داده‌ام می‌ایستم و البته امیدوارم که حمایت فدراسیون و مسوولان ورزشی نیز بیشتر شود.

تفتیان تصریح کرد: کشورهایی که بدنبال کسب مدال در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی هستند حمایت ویژه‌ای از ورزشکاران خود دارند تا ورزشکاران به دور از هر حاشیه‌ای فقط تمرین کرده و خود را برای مسابقات آماده کنند.

وی همچنین در خصوص دیدار با «هاشم صیامی» رییس جدید فدراسیون دوومیدانی گفت: او در این دیدار با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی من موافقت کرد. اما اعتبارات لازم و شرایط برگزاری اردوها کامل نشده و در حد قابل قبول نیست که قول داد مشکلات برطرف شود.

سریع‌ترین مرد ایران همچنین گفت: المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تاخیر و در مرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود و به طور حتم محل درخشش ایرانیان خواهد بود. این بازی‌ها فرصت مناسبی است تا ورزشکاران کشورمان در رشته‌هایی که در آن شرکت دارند تاریخ‌سازی کنند. من نیز به عنوان سریع‌ترین مرد ایران اطمینان می‌دهم در این بازی‌ها بهترین عملکردم را داشته باشم.

تفتیان گفت: کسب مدال در بازی‌های المپیک به هیچ وجه آسان و ساده نیست اما همانطور که عنوان کردم زمان باقی مانده تا آغاز این رقابت‌ها فرصتی طلایی است و نباید به آسانی آن را از دست داد. حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران در المپیک یک حرکت ملی است از این رو امیدوارم تمامی دستگاه‌ها در این زمینه از وزارت ورزش و سایر مجموعه‌های مرتبط حمایت لازم را بعمل آوردند تا ورزشکاران شرکت کننده ایران با کسب موفقیت حداکثری از این بازی‌ها به خانه باز گردند.

*س_برچسب‌ها_س*
تفتیان: برای مدال به پیکارهای جهانی دوومیدانی می‌روم 2