چهارشنبه 11 مهر 1403

تقلب در امتحانات پایان ترم تخفیف ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقلب در امتحانات پایان ترم تخفیف ندارد

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ مسوولی برای تخلف و تقلب در امتحانات پایان ترم مجازی یا حضوری دانشجویان تخفیف قائل نمی‌شود و برخورد می‌شود.

علی خاکی صدیق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: تقلب، تقلب است چه در امتحانات حضوری چه در امتحانات مجازی در دوران کرونا و بنابراین با تخلف و تقلب برخورد می شود.

وی تاکید کرد: آن زمان که بر مدارا و انعطاف تاکید می شد هیچ گاه درمورد تخلف و تقلب نبود و کسی قائل به مدارا و تخفیف در تقلب و تخلف در امتحانات نیست.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: در زمان برگزاری آموزش های مجازی، یک سری تسهیلات از جمله حذف ترم یا حذف درس در آیین نامه های آموزشی لحاظ شد که دانشجویان مشکلات کمتری در طول این ترم داشته باشند.

خاکی صدیق یادآور شد: دستورالعملی برای افزایش ایمنی برگزاری امتحانات مجازی به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا، یکی از اعضای هیأت علمی به ایرنا اعلام کرد که در حین برگزاری امتحان پایان ترم به صورت ویدیو کنفرانس، از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تقلب گرفته است.

دانشگاه ها باید پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال افزایش شیوع ویروس کرونا با حضور دانشجویان از امروز در دانشگاه ها، گفت: دانشگاه ها باید بتوانند پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند؛ اگر مراکز آموزش عالی طبق روال این دستورالعمل ها را رعایت کند حضور دانشجویان نیز براساس روال است؛ اما اگر دانشگاهی نتواند تمام یا بخشی از این پروتکل ها را اجرا کند به طور طبیعی باید تجدیدنظر کنند.

خاکی صدیق با بیان این که وزارت علوم تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است، افزود: این ستاد با همان پروتکل ها مجوز حضور دانشجویان را در دانشگاه ها صادر کرده است، بنابراین فکر نمی کنم از این جهت مشکلی پیش بیاید.

وی برگزاری بیشتر کلاس های درسی دانشگاه ها را غیرحضوری اعلام کرد و اظهار داشت: کلاس های حضوری از امروز به صورت محدود در دانشگاه هایی برگزار می شود که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، نیازی به خوابگاه نباشد و بیشتر دانشجویان شان بومی هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: فکر نمی کنم مشکلی در دانشگاه ها ایجاد شود و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای گذراندن واحدهای عملی و آزمایشگاهی به دانشگاه می آیند.

خاکی صدیق همچنین درباره تعطیلی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: هیچ دانشگاهی نداریم که خبر از تعطیلی بدهد و در همین مدت تعطیلی کلاس ها، دانشگاه ها هیچ وقت به صورت 100 درصد تعطیل نبودند.

وی اظهار داشت: برخی دانشجویان دکتری که پیش از این برای انجام پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه حضور می یافتند.

*س_برچسب‌ها_س*