جمعه 28 اردیبهشت 1403

تمهیدات لازم برای اصلاح ارز 4200/ اطلاعات 5 دهک پایین باید تکمیل شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تمهیدات لازم برای اصلاح ارز 4200/ اطلاعات 5 دهک پایین باید تکمیل شود

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به احتمال اصلاح و حذف ارز 4200 تومانی از واردات کالاهای اساسی اظهار داشت: باید تبعات ارز 4200 تومانی را بررسی کرده و آثار آن را در اقتصاد و تورم‌زا بودن آن بررسی کنیم.

وی افزود: متأسفانه هنوز اطلاعات لازم پنج دهکی که قرار است با حذف ارز 4200 تومانی حمایت غیر نقدی از آنها صورت گیرد دقیق نیست لذا نیازمند آن هستیم که سامانه رفاه ایرانیان که هم‌اکنون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است کامل شود در حالی که فکر می‌کردیم این سامانه کامل است اما وقتی آقای عبدالملکی وزیر شد اعلام کرد که نقص‌های جدی در این سامانه وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: باید اطلاعات دقیقی از ردوبدل شدن اقدامات مالی در سیستم‌های پولی کشور داشته باشیم که اگر قرار است تصمیمی درباره ارز 4200 تومانی بگیریم طبقات ضعیف جامعه آسیبی نبینند و اقدامات حمایتی از آنها صورت گیرد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خط فقر ارز 4200 تومانی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است