دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تهران در نوروز 1401 به مقصد گردشگری تبدیل شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تهران در نوروز 1401 به مقصد گردشگری تبدیل شد

استاندار تهران گفت: تهران در سال‌های اخیر مسافر فرست بوده اما در نوروز 1401 به مقصد گردشگری تبدیل شد.

استاندار تهران گفت: تهران در سال‌های اخیر مسافر فرست بوده است. اما در نوروز 1401 تهران به مقصد گردشگری تبدیل شد.

علیرضا فخاری استاندار تهران گفت: استان تهران 31هزار نفر ظرفیت پذیرش مسافر در یک شبانه روز را دارا است. تهران در سال‌های اخیر مسافر فرست بوده است. اما در نوروز 1401 تهران به مقصد گردشگری تبدیل شد.

وی افزود: در ایام عید برای رفاه حال گردشگران ساعت فعالیت موزه‌های منتخب در شهر تهران تا ساعت 21 افزایش پیدا خواهد کرد، این موزه‌ها شامل کاخ گلستان، مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و.. خواهند بود.

استاندار تهران گفت:59 پایگاه ثابت و موقت هلال احمر که 9 پایگاه موقت در مکان‌های خطرناک تهران است برای خدمات دهی به مسافران مستقر هستند، در پایگاه‌های سلامت و ایمنی، که مربوط به جمعیت جوانان هلال اهمر است، امکان برپایی اقامه نماز وجود دارد، همچنین 291 نفر آماده عملیان در هر لحظه در سطح استان تهران هستند.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها برخی از نازل‌های سوختی غیر فعال است و نیاز به تعمیر دارد، تا فاصله زمانی باقی مانده تا ایام نوروز جایگاه داران سوخت تهران برای تعمیرات نازل‌ها اقدام کنند.

استاندار تهران گفت: شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز رعایت شود، بازیابی و بازسازی نمازخانه‌های عمومی باید در دستور کار قرار گیرد، تجربیات سال گذشته چراغ پیش روی ما است، همه دستگاه‌ها باید به اتفاقات خوب سال گذشته رجوع کنند، ایمنی امنیت آسایش و آرامش و... باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته‌ی فخاری، فرمانداران باید یک ستاد بین راهی تشکیل دهند، اگر کسی در راه ماند، هرچه زودتر اسکان داده شود، حمل اجساد از طریق آمبولانس امکان پذیر نیست و با رایزنی با شهرداری‌ها مشکل حمل اجساد باید برطرف شود یا در تصادفات منجر به فوتی بازماندگان حوادث بلاتکلیف هستند و متولی برای نگهداری از آن‌ها نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون