جمعه 7 اردیبهشت 1403

تولیدکنندگان قیمت مصوب تخم مرغ را قبول ندارند / ازسرگیری صادرات تخم‌مرغ از مهرماه

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولیدکنندگان قیمت مصوب تخم مرغ را قبول ندارند / ازسرگیری صادرات تخم‌مرغ از مهرماه

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ‌های تخم‌گذار گفت: با توجه به نرخ نهاده های دامی، قیمت مصوب تخم مرغ مورد تایید مرغداران نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اخوان رسول زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ های تخم گذار در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر در خصوص قیمت تخم مرغ گفت: بر اساس اعلام مراجع قانونی، قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 12 هزار تومان و برای مصرف کننده 14 هزار و 500 تومان است.

او افزود: قیمت ها در سطح شهر متفاوت است اما در کل قیمت درب مرغداری و مصرف کننده باید 23 درصد با هم تفاوت داشته باشند. وزن متعادل هر شانه تخم مرغ به طور معمول 2 کیلو محاسبه می شود و بر این اساس باید تخم مرغ شانه ای 28 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دو نوع روش توزیع وجود دارد، روش سنتی که بیشتر به دست دلال ها است و روش نوین که در آن تخم مرغ با شیوه های بهداشتی بسته بندی می شود.

اخوان رسول زاده بیان کرد: این قیمت جدید اعلام شده مشروط به انجام تعهدات مبنی بر تامین نهاده های مورد نیاز است و مورد قبول مرغداران نیست.

او با انتقاد از سنتی بودن سیستم توزیع تخم مرغ که بیشتر به دست دلالان انجام می شود گفت: با همکاری های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، به تدریج سهم توزیع سنتی از بازار کاسته شده و به روش بسته بندی مدرن تغییر پیدا می کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ های تخم گذار بیان کرد: با توجه به نرخ نهاده های دامی و هزینه های تولید، قیمت مصوب تخم مرغ مورد تایید ما نیست و قیمت پیشنهادی ما 15هزار تومان برای هر کیلو تخم مرغ به شرط تامین نهاده است.

او ادامه داد: اگر این قیمت بر اساس اطلاعات موجود و هزینه های مرغداران به درستی تعیین نشود، آثار سوء آن را در آینده خواهیم دید.

در ادامه برنامه صارمی معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: قیمت تخم مرغ برای بار دوم افزایش یافت و با این افزایش قیمت، مشکل مرغداران هم حل می شود.

او با تاکید بر مدیریت صادرات و تنظیم بازار داخلی بیان کرد: از اول مهرماه صادرات تخم مرغ را از سر می گیریم.

در حال تکمیل...