یک‌شنبه 6 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو تهران گفت: با تنظیم برنامه از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های خودروساز، خوشبختانه صنعت خودرو ایران در یک سال گذشته به لحاظ تولید به پایداری رسیده که حمایت از این روند از اهمیت بالایی برخوردار است. وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر در کیفیت با آغاز طرح تحول در صنعت...

خبرگزاری مهر

فاطمی امین کیفیت خودرو را منوط به رضایت مشتری عنوان کرد و گفت: طرح‌های بسیاری در زمینه کیفی سازی محصولات آغاز شده البته در این راستا ما انتظار بیشتری از قطعه سازان و خودروسازان داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه ضمن اشاره به اینکه مطالبات قطعه‌سازان هنوز افزایشی است، اما شیب این افزایش کند شده است، گفت: آخرین وضعیت مطالبات قطعه‌سازان معادل 50 هزار میلیارد تومان است که 20 هزار میلیارد تومان آن بدهی‌های معوق خودروسازان است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام این خبر افزود: نقشه راه مشترکی با وزارت اقتصاد در خصوص اینکه خودروسازی که واگذار می‌شود از منظر تولید بالنده‌تر و گام‌هایی که برداشته می‌شود منجر به افزایش تولید و بن سازه‌های (پلتفرم) بومی شود تنظیم شده و اکنون مراحل اجرایی آن در حال انجام است. وی با اشاره به زیان انباشته خودروسازان، گفت: چند مسیر مختلف در خصوص...

خبرگزاری تسنیم

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: فرآیند اجرایی برای خصوصی سازی خودروسازان آغاز شده و بر این اساس ارزش گذاری خودروسازان انجام شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: فرآیند اجرایی برای خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز آغاز و بر این اساس ارزش‌گذاری خودروسازان انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو آغاز شده است، گفت: بخش خصوصی باید تلاش کند تا زودتر واردات انجام شود، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد شود، حل خواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور در نیمه نخست امسال و در مقایسه با نقطه زمانی مشابه سال گذشته به بیش از 79هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد 29درصدی داشته است. از سوی دیگر زیان تولید نیز رقم 5هزار و 350میلیارد تومان را به خود می‌بیند. بر این اساس خودروسازان به‌طور ماهانه 890میلیارد تومان و در هر هفته 202میلیارد تومان ضرر می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ب‌ام‌و عکسی از شاسی‌بلند جدیدش منتشر کرده که می‌گوید قوی‌ترین مدل تولید انبوهی است که در تاریخ این کارخانه ساخته خواهد شد. این خودرو در زیرمجموعه M ب‌ام‌و ساخته می‌شود و به عنوان گران‌ترین مدل کارخانه از سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش BBC ب‌ام‌و مدل XM را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس زیرمجموعه M کارخانه رونمایی کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مساله مهمی که در مورد نحوه فروش خودرو پس از حذف قرعه‌کشی آن هم بعد از حدود سه سال، وجود دارد، این است که سیاست عرضه خودرو بعد از دوران قرعه‌کشی چگونه خواهد بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته در جلسه علنی مجلس؛ جلسه استیضاح وزیر صمت با حضور نمانیدگان برگزار شد و درنهایت مجلس مجددا به فاطمی‌امین اعتماد کرد. نگاهی به جزئیات انتقاد‌های نمایندگان طراح و موافق استیضاح نشان می‌دهد محور موضوعات و انتقاد‌ها به عملکرد وزیر صمت شامل 1- تولید و کیفیت و واردات خودرو، 2- عدم جلوگیری از افزایش قیمت برخی اقلام در حوزه لوازم خانگی و مصالح...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی دولت با اشاره به سوال شعار بیان کرد: هنگامی که از تولید داخل حمایت می‌شود اشتغال رونق می‌گیرد و در گذر زمان می‌تواند کمک‌کننده رفاه مردم باشد که آثارش در سفره مردم نشان داده می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سخنگوی دولت با اشاره به برنامه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: به محض نهایی شدن قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، دولت آماده اجرای آن از لحظه تصویب است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: به محض نهایی شدن قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، دولت آماده اجرای آن از لحظه تصویب است.

وب‌گاه 55 آنلاین

هندوستان هم دارای «ایلان ماسک» شد. «باویش آگروال» مدیرعامل «اولا» پنج سال پیش برنامه «انقلاب سبز در هند» را اکران کرد و امروز که بزرگ‌ترین تولیدکننده دوچرخه الکتریکی در جهان شده است، قصد دارد در 2024، «اولین خودروی اسپرت الکتریکی غیرلوکس» را تولید کند. خودروی «اولا» می‌تواند رقیب «تسلا» شود. او می‌گوید، شرکتش جای افراد جاه‌طلب است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت دولت سیزدهم برای دومین‌بار، رای اعتماد را از نمایندگان مجلس گرفت و از استیضاح گریخت.