جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه گسترش

واردات خودرو به معنای وارد کردن خودروهای ساخته شده در یک کشور به کشور دیگر است. این فعالیت معمولاً توسط دولت یا شرکت‌های خصوصی در کشور مقصد انجام می‌شود. واردات خودروها می‌تواند به دو صورت رسمی و غیررسمی انجام شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

در مراسم رونمایی از کتاب فراز و فرود ملت‌ها، نوشته منسر اولسون و ترجمه محمد فاضلی و جعفر خیرخواهان، روز پنجشنبه 26 بهمن در کافه تاریخ، محمد فاضلی به ارائه مختصری از محتوای کتاب پرداخت و سید علیرضا بهشتی، کتاب نکاتی پیرو اهمیت ترجمه، نشر و مطالعه این کتاب مطرح کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت خودرو امروز، شنبه، 28 بهمن 1402، کار خود را بدون تغییر آغاز کرده است. در هفته‌ای که گذشت، بازار از تغییرات چندانی برخوردار نبود که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به ثبات نرخ ارز اشاره کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی آبادی گفت که با صندق توسعه ملی جهت اختصاص وام ارزی به طرح های صادرات محورمذاکره کرده ایم، در تلاشیم وام ارزان فراهم کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: BYD هفته گذشته اعلام کرد که مدل Seagull، ارزان ترین خودروی این شرکت، با نام ولفین Mini وارد بازارهای بین المللی خواهد شد. این خودروی برقی با توجه به ارزش پایه 10 هزار دلاری (معادل 550 میلیون تومان)، می‌توانست جانشین بسیار مناسبی برای پژو 206 از رده خارج، در بازار ایران باشد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در سال‌های گذشته بسیاری از دام‌های مولد راهی کشتارگاه‌ها شدند. دولت سیزدهم خوراک و نهاده‌های دامی مورد نیاز را در اختیار دامداران قرار داد و از طرف دیگر واردات گوشت را در دستور کار داشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در دی‌ماه امسال آماری تمام‌منفی را در تولید و فروش از خود به جا گذاشته‌اند و این در شرایطی است که سیاستگذار همچنان از اصلاح قیمت (به عنوان راهکار استاندارد بهبود نقدینگی تولیدکنندگان حوزه خودرو) طفره می‌رود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صمت درباره مزیت خودروهای برقی گفت: خودروی‌های برقی به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، فقط 11 کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌کند که هزینه آن حدود 60 سنت تمام است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تولید خودرو با سوخت‌های متنوع، بهترین راهکار در شرایط کنونی است.

وب‌گاه تابناک

وزیر صمت گفت: تولید خودرو با سوخت های متنوع بهترین راهکار در شرایط فعلی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

از آغاز فرآیند واردات خودرو تاکنون 10 هزار و 500 دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده و حدود 4 هزار خودرو نیز به مشتریان تحویل داده شده است.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمار نشان می‌دهد که خودرو‌های داخلی روزانه بیش از 40 میلیون لیتر بنزین بیشتری مصرف می‌کنند که با قیمت بنزین فوب خلیج فارس، حدود 20 میلیون دلار می‌شود. اگر این عدد را در کل سال ضرب کنیم، مشخص می‌شود که سالانه بالغ بر 7 میلیارد دلار خودرو‌های داخلی بنزین اضافه می‌سوزد.

وب‌گاه گسترش

در طول 10 ماه اول سال جاری، بیش از 250 هزار و 700 خودرو در بخش خصوصی تولید شده است. این تعداد نشان می‌دهد که بخش خصوصی حدود 22 درصد از کل تولید خودروهای کشور را تشکیل می‌دهد. تولید خودروها در شرکت‌های خودروسازی خصوصی نسبت به دوره مشابه سال قبل، با یک افزایش 66 درصدی همراه بوده است.