جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان ملی استاندارد از خروج پنج خودروی بی‌کیفیت، غیرروزآمد و دارای عیوب پرتکرار، از چرخه تولید برای اولین بار در سال 1401 در تاریخ صنعت خودروسازی خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر صمت با بیان اینکه نظر شخصی من این است که باید به سمت بازار آزاد خودرو حرکت کنیم، گفت: شورای رقابت مکانیزم درستی است ولی باید به سمتی حرکت کنیم که نیاز به قیمت گذاری دستوری نداشته باشیم.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی دولت گفت: آینده ایران به دلیل برخورداری از نیروی انسانی قوی در همه در همه حوزه ها درخشان است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

شرکت سایپا در اقدام جدید خود خودروهای ساینا را با گرانی و تاخیر بسیار تحویل مشتریانش می دهد. شرکت سایپا در اقدام جدید خود خودروهای ساینا را با گرانی و تاخیر بسیار تحویل مشتریانش می دهد. به گزارش عرشه آنلاین؛ مخاطبان عنوان کردند که شرکت خودروسازی سایپا در تحویل خودروی ساینا دوگانه خلف وعده کرده و نه تنها این خودرو را به مشتریان در موعد مقرر تحویل نداده است بلکه خودروی پیشنهادی جایگزین...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران ارگان رسمی دولت ابراهیم رئیسی نیز به منتقدان ایران‌خودرو وسایپا پیوست!

وب‌گاه خبر آنلاین

ایران نوشت: طی یک هفته اخیر مسئولان سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت، بر احتکار خودرو توسط ایران خودرو صحه گذاشتند و تأکید کردند که بیش از 4 هزار دستگاه هایما، پژو پارس و غیره بدون نقص قطعه و پلاک، در پارکینگ ایران خودرو وجود داشته است که به رغم تأییدیه های سازمان ملی استاندارد، به دست متقاضیان نرسیده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امیرحسن کاکایی کارشناس خودرو پشت‌پرده طرح‌های خودرویی را واکاوی می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: از آبان ماه، هزار خودروی برقی شامل تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی وارد شبکه حمل و نقل می‌شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق 1404 به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، گفت: تولید خودرو برقی موضوع جدیدی نیست و از 10 سال گذشته بخشی از مطالعات مربوط به آن در معاونت علمی ریاست جمهور و بخشی در شرکت مپنا و شرکت کرمان خودرو انجام شده است. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه تاکید کرد: بر مبنای تجربه 10 ساله، برنامه سه مرحله‌ای برای طراحی و ساخت این خودرو‌ها را اجرا...

خبرگزاری تسنیم

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق 1404 به سمت طراحی و ساخت خودرو‌های بومی خواهیم رفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: یک استاد دانشگاه و کارشناس خودرو معتقد است باید در سیاست های اقتصادی دولت و وزارت صمت بازنگری شود چرا که با وضع موجود هیچ توسعه ای در خودروسازی ایران اتفاق نمی افتد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دستکاری در قیمت‌گذاری خودروسازان با عرضه محدود و قطره چکانی و سیگنال‌هایی که به بازار می‌دهند به جهت کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت مواد اولیه و... عملاً قیمت خودرو در بازار را دستکاری می‌کنند.

وب‌گاه 55 آنلاین

بیش از نیم‌قرن تجربه ما ایرانی‌ها در صنعت خودرو و شرایط کنونی این صنعت، قطعاً از نگاه هر ناظری، رضایت‌بخش نبوده و نیست؛ به ویژه وقتی که این تجربه را با تجربه کشوری محک می‌زنیم که با ما و مثل ما شروع کرد ولی روزبه‌روز فاصله بیشتری از ما گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: