جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه گسترش

در پی اخبار منتشر شده مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب کرده و از برنامه‌ریزی برای توازن‌بخشی به عرضه و تقاضا در تولید و بازار خودرو خبر داده است. از شب گذشته (پنجشنبه شب)، با انتشار ویدئو در اخبار تلویزیونی کشور، خبری مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها منتشر شده است که بر اساس آن، هر چند که این...

خبرگزاری تسنیم

به نظر می رسد پیوند قیمت مواد اولیه تولید خودرو با نرخ ارز به واسطه ی مکانیزم بورس کالا، یکی از عواملی است که قیمت تمام شده ی خودرو را در داخل کشور بالا برده است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: احمد وحیدی گفت: اگر مدارک و مستندات متقاضیان برای نهادهای اطلاعاتی و انتظامی مورد تایید باشد، تحویل شناسنامه بلامانع خواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

گروه «لوسید» Lucid با افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی تاریخ ساز شد. این کارخانه در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همزمان با درخواست جدید خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودروهای داخلی، یک اندیشکده مطالعه‌ای انجام داده و اعلام کرده خودروهای ایرانی از ارزانترین خودروهای خارجی هم ارزانتر است.

خبرگزاری تسنیم

اندیشکده امیرکبیر در تحلیلی اعلام کرد: قیمت فروش عمده خودروهای سایپا و ایران خودرو نظیر کوییک و پژو پارس ارزان‌تر از ارزان‌ترین خودروهای خارجی است، البته این به معنای سوء مدیریت و اهمال کاری در ایران خودرو و سایپا نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از واژگونی یک دستگاه مینی بوس در بامداد امروز خبر داد. 4 نفر از جمله دو آقا و دو خانم دچار مصدومیت شده بودند که این مصدومان تحویل عوامل اورژانس شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

انتخابات یک پروژه و یک مسئله برنامه‌پذیر است که کاملا می توان آنرا مبتنی بر قانون و با مشارکت حداکثری شکل داد. لازمه این کار البته همراهی و همکاری همه خواص است.

خبرگزاری تسنیم

نخست وزیر انگلیس طی اظهاراتی اعلام کرد که ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی جدید را که قرار بود از سال 2030 اجرا شود، تا سال 2035 به تعویق می‌اندازد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یکی از خودرو‌هایی که متقاضیان به‌شدت گله‌مند هستند، شاهین است. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و مستنداتی که وجود دارد تعداد پرشماری، خودرو شاهین در پارکینگ سایپا وجود دارد که آماده تحویل است. شرکت‌های خودروساز به صرافت افتادند با ارائه مستندات، دوباره قیمت محصولات خود را گران کنند و مجوز افزایش قیمت‌ها را از شورای رفاقت (شورای رقابت) بگیرند. به نظر می‌رسد باید به شرکت‌های خودروساز و مونتاژکار...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی ضیایی کارشناس صنعت خودرو: به دنبال نابسامانی‌هایی که در حوزه تولید و عرضه خودرو طی سال‌های گذشته وجود داشت، اسفندماه 1400 رئیس‌جمهور بعد از بازدید سرزده‌ای که از یکی از خودروسازی‌های کشور داشت 8 دستور در حوزه تولید و عرضه خودرو صادر کرد و بر این اساس وزارت صمت مکلف به اصلاح وضعیت تولید و عرضه خودرو شد. از دستورات رئیس جمهور برای بهبود وضعیت...

وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: صنعت و بازار خودروی ایران در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، شاهد تصمیمات و سیاستگذاری‌های مختلفی بوده است. این در حالی است که بیشتر این تصمیمات و سیاست‌ها را کسی گردن نمی‌گیرد و به دیگری حواله می‌دهد. به عبارت بهتر، چالش‌ها و مشکلات در حوزه خودرو آن‌قدر اوج گرفته که هیچ‌کس نمی‌خواهد مسوولیت آن را بر عهده بگیرد.