جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: صنعت و بازار خودروی ایران در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، شاهد تصمیمات و سیاستگذاری‌های مختلفی بوده است. این در حالی است که بیشتر این تصمیمات و سیاست‌ها را کسی گردن نمی‌گیرد و به دیگری حواله می‌دهد. به عبارت بهتر، چالش‌ها و مشکلات در حوزه خودرو آن‌قدر اوج گرفته که هیچ‌کس نمی‌خواهد مسوولیت آن را بر عهده بگیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تعیین استراتژی و سیاستگذاری صنعت خودرو در تمام دولت‌ها روالی عادی است؛ به‌طوری‌که در هر دوره‌ای تغییر مدل فروش خودرو یا تعویض تکراری داور قیمت و همچنین آزادسازی واردات و البته واگذاری سهام خودروسازان به‌صورت سلیقه‌ای از سوی دولت‌ها اعمال می‌شود. با این حال اما در دولت سیزدهم نهادهایی همچون شورای رقابت یا مسوولان بخش صنعت مسوولیت عملکرد خود را نمی‌پذیرند.

وب‌گاه گسترش

خودروهای فرسوده باید متناسب با تولید و واردات خودرو در کشور، در یک سازکار مشخص از رده خارج شوند، زیرا باتوجه به افزایش روزافزون استفاده از خودرو هرگونه بی‌توجهی و بی‌برنامگی در این زمینه از جنبه‌های گوناگون به ضرر جامعه خواهد بود. طرح اسقاط خودرو باید هماهنگ با تولید خودرو انجام شود تا توازن برقرار شود و چالشی ایجاد نشود. متاسفانه در یکی دو سال گذشته از رده خارج کردن خودروهای فرسوده...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: ترکیه در سال گذشته 3 بار دستمزد کارگران را افزایش داده است؛ در کشور ما در تعیین حداقل دستمزدها عملکرد مناسبی وجود نداشته است, این موضوع فشار زیادی را به کارگران و کارفرمایان وارد کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تولیدات کارخانه ایالات‌متحده در ماه آگوست با توجه به کاهش تولید وسایل نقلیه موتوری به سختی افزایش یافت و پس از آغاز اعتصاب اتحادیه کارگران اتومبیل ایالات متحده (UAW) در سه کارخانه در روز جمعه، ممکن است در ماه‌های آینده کاهش یابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرکت چری در جدیدترین رتبه بندی موسسه J.D Power با یک پله رشد موفق به اخذ رتبه نخست اعتماد‌پذیری خودرو شد. چری با محصولات با کیفیت خود توانست در آخرین ارزیابی موسسه J.D Power در سال 2023 افتخارات بسیاری را در شاخه‌های مختلف کسب کند. در 31 اوت که J.D. Power مطالعه کیفیت اولیه چین IQS 2023 را منتشر کرد خودروهای Arrizo 5 و Tiggo 5X (که در کشور ایران به نام خودروی X55 PRO شناخته می‌شود)...

وب‌گاه مشرق نیوز

برخی خودروسازان داخل به تازگی درخواست افزایش قیمت مجدد را به سازمان حمایت داده‌اند، این در حالی است که از ابتدای امسال با اجرای سامانه یکپارچه، تثبیت نرخ ارز و کاهش تورم، بازار متلاطم خودرو آرام گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: برخی دولت‌های گذشته سابقه منفی در دستمایه قراردادن محیط زیست برای اغراض سیاسی و سوءاستفاده از آن دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که صنعت خودروسازی در ایران یک کارنامه مردودی دارد، می‌گوید: نمی‌توانند حتی پلتفرم خودرو تیبا را عوض کنند و مرتب فقط فیس‌لیفت‌های خیلی ساده انجام می‌دهد و دائما از خودرو جدید صحبت می‌کند. در واقع حتی با مفاهیم خودروسازی دنیا هم شوخی می‌کنیم.

خبرگزاری مهر

مدیر روابط عمومی شورای رقابت ضمن تکذیب افزایش قیمت خودرو، گفت: اطلاعات وزیر صمت از سامانه یکپارچه کامل نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران روز سه‌شنبه با رشد تراز اندک شاخص‌های اصلی و سطح 3 همتی ارزش معاملات خرد مواجه بود. معاملات سهامی روز سه‌شنبه نشان از تداوم روند بی‌رمقی شاخص‌ها در مسیر پیش‌روی خود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: