جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: دهم بهمن ماه 1400 بود که رهبر انقلاب در سخنانی با انتقاد از عملکرد صنعت خودروسازی کشور فرمودند: «با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست و مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است.» یک ماه پس از این سخنان سید ابراهیم رئیسی با حضور در یکی از شرکت‌های خودروساز، دستوراتی را صادر کرد که به فرمان 8 ماده‌ای مشهور شد. براساس آن خودروسازان ملزم به...

خبرگزاری تسنیم

وضعیت پارکینگ خودروسازان نشان می‌دهد که خودرو دارند، اما نمی‌خواهند عرضه کنند و وزارت صنعت باید این اقدام غیر قانونی را پیگیری کند. چرا باید خودرو باشد اما به دست مصرف کنندگان نرسد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت گفت: تحت هیچ شرایطی احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی، به بهانه افزایش قیمت‌ها، قابل قبول و پذیرش نیست. شورای رقابت در کمتر از سه ماه پیش قیمت‌های جدید خودروهای داخلی و مونتاژی را اعلام کرد و تولیدکنندگان موظف هستند از قیمت‌های ابلاغ شده، تمکین کنند

وب‌گاه عرشه آنلاین

دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت با تاکید بر این که خودروسازان با احتکار نمی‌توانند مجوز افزایش قیمت بگیرند افزود: در حال حاضر وضعیت بازار خودرو به گونه‌ای نیست که خارج از سامانه یکپارچه، خودرو به مردم عرضه شود. دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت با تاکید بر این که خودروسازان با احتکار نمی‌توانند مجوز افزایش قیمت بگیرند افزود: در حال حاضر وضعیت بازار خودرو به گونه‌ای نیست که خارج از سامانه...

وب‌گاه گسترش

دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت با تاکید بر این که خودروسازان با احتکار نمی توانند مجوز افزایش قیمت بگیرند افزود: در حال حاضر وضعیت بازار خودرو به گونه‌ای نیست که خارج از سامانه یکپارچه، خودرو به مردم عرضه شود. آلبرت بغزیان، دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت طی گفت‌و‌گویی به بحث در مورد احکتار خودرو توسط خودروسازان و درخواست آن ها برای افزایش قیمت ها پرداخته است. تصاویر ماهواره‌ای نشان...

خبرگزاری تسنیم

دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت با تاکید بر این که خودروسازان با احتکار نمی توانند مجوز افزایش قیمت بگیرند افزود: در حال حاضر وضعیت بازار خودرو به گونه‌ای نیست که خارج از سامانه یکپارچه، خودرو به مردم عرضه شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس انجمن سی ان جی کشور گفت: طبق آمار امسال در مجموع 22 هزار 311 دستگاه خودرو دوگانه سوز در 6 ماهه امسال در کشور تولید شده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وب‌گاه گسترش

شاخص قیمت خودرو در پنج ماه ابتدایی سال 1402 به صورت متوالی نزولی بوده و حدود 16 درصد کاهش یافته است. شاخص قیمت خرید خودرو که در ابتدای امسال 229 درصد بوده است با روند نزولی به 193.2 درصد رسیده است. شاخص قیمت خرید خودرو در فروردین ماه 229 درصد، اردیبهشت ماه 222.3 درصد، خردادماه 204.5 درصد، تیرماه 198.2 درصد، مردادماه 194.9 درصد و شهریورماه 193.2 درصد ثبت شده که نشان دهنده سیر نزولی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس صنعت خودرو نسبت به بروز بحران در صنعت خودرو و قطعه‌سازی هشدار داد و تاکید کرد که ما ممکن است در آینده نزدیک، دچار توقف خطوط تولید شویم.

وب‌گاه خبر آنلاین

در پی اخبار منتشر شده مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب کرده و از برنامه‌ریزی برای توازن‌بخشی به عرضه و تقاضا در تولید و بازار خودرو خبر داده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ضمن تکذیب حذف سامانه یکپارچه، گفت: ایجاد شفافیت، تخصیص عادلانه و ارتقاء رضایت مصرف‌کننده از جمله دستاوردها و کارکردهای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب کرد.