جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دو خودروساز بزرگ کشور گزارش دخل و خرج خود در دوران تحریم - حدفاصل سال‌های 1397 تا انتهای خرداد1402- را منتشر کردند. این گزارش بیانگر آن است که گسل هزینه تمام‌شده و فروش دو تولیدکننده، به‌طور نسبی روند صعودی داشته است. دو خودروساز بزرگ کشور پنج سال گذشته را با رشد هزینه‌های تولید، رشد هزینه‌های مالی و به تبع آنها رشد زیان انباشته پشت سر گذاشته‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

برای نخستین بار ب ام و سامانه پانورامیک ویژن را در خودرو الکتریکی ویژن نویه کلاسه معرفی خواهد کرد. بر این اساس، اطلاعات در خط دید راننده و در سراسر پهنای شیشه جلو نمایش داده می شوند. راننده سپس می تواند محتوا را با یک اشاره ساده جابجا کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: در حالی یک سال از مهلت رئیس جمهور به نهادهای دولتی برای تعیین تکلیف واگذاری خودروسازان می گذرد که به نظر می رسد در واگذاری این شرکت ها پیشرفتی حاصل نشده است.

خبرگزاری مهر

در حالی یک سال از مهلت رئیس جمهور به نهادهای دولتی برای تعیین تکلیف واگذاری خودروسازان می گذرد که به نظر می رسد در واگذاری این شرکت ها پیشرفتی حاصل نشده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - کارشناس حوزه خودرو گفت: تولید خودرو در شرایط تحریمی با سیاست‌های دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته است و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز تولید از مرز یک میلیون و 500 هزار دستگاه عبور می‌کند.

وب‌گاه گسترش

وزیر صمت در خصوص تنش آبی در کشور و نیاز آبی صنایع گفت: ایران کشوری است که از نظر منابع آبی در مضیقه است و باید برای مصرف بهینه به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و بدلیل ارزش افزوده بالایی که صنعت ایجاد می کند باید سهم بیشتری از منابع آبی به صنعت اختصاص یابد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG گفت: در حال حاضر 17 درصد کاهش مصرف سی ان جی در کشور گزارش شده است به طوری که سهم سی ان جی در سبد سوختی کشور در خودرو‌های سبک از 21 به 14درصد کاهش پیدا کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند خودروی خارجی وارد کنند. این بمب خبری است که در چند روز گشته قیمت خودروهای اسقاطی را 400 تا 500 میلیون تومان رسانده است. اما آیا دارندگان خودروی فرسوده می‌توانند خودروی خارجی وارد کنند؟

وب‌گاه عصر ایران

ایران خودر برای اولین بار شاسی بلند جدید و پرحاشیه خود را در معرض نمایش عمومی قرار داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طبق آخرین آمارها دولت سیزدهم رکورددار بیشترین رشد تولید در تاریخ خودروسازی کشور در سال 1401 و رشد 78 درصدی انواع خودرو توسط خودروسازان خصوصی در پنج ماه سال 1402 و عرضه شفاف در سامانه یکپارچه است.

وب‌گاه گسترش

مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه تلاش داریم 2 خودرو با پلتفرم الکتریکال را به بازار عرضه کنیم تصریح کرد: دو محصول C3HR و تارا قطعات مشترک داشته و کارهای تولید این دو محصول انجام شده است. فرآیند تولید تارا در ایران‌خودرو و C3HR در سایپا طی می‌شود.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

کابینه سیزدهم که دولت را با چالش‌هایی جدی تحویل گرفت، گام‌های موثری را با هدف ثبات آفرینی در عرصه‌های مختلف برداشت اما تورم و گرانی مسکن، دست‌آوردهای مثبت دولت را تحت الشعاع خود قرار داده است.